Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Er det greit å spre de 6 ukene pappa har krav på over f.eks. 3 måneder? Slik at vi jobber noen dager i uka hver og er hjemme noen dager i uka hver? Samboeren min driver egen liten bedrift og for å ha sikre at han har en jobb å gå til i framtiden ville det være ideelt for oss om vi kunne løse det slik. Da kan han både være hjemme og på jobb uten dårlig samvittighet. Og jeg kan faktisk være hjemme litt 'lenger'.
Forskeren Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Ja, det skulle gå bra ut i fra min samtale med NAV i dag. Pappaen her skal avvikle de 6 ukene over 10 uker, mens jeg jobber 60%. Da kalles det gradert fedrekvote for far og gradert foreldrepenger for mor. Dere må bekrefte hvor mye/lite dere skal jobbe og legge ved arbeidsavtaler (finnes også på nettet på NAV sine sider). Vi skal i tillegg dele 60/40 over noen uker til, da kalles det deling av foreldrepenger.
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2007 Høres fint ut. Sist gang tenkte vi ikke på at det kunne være mulig, og da endte det opp med at pappaen måtte jobbe en del på kveldstid og mens lille gull sov. Litt synd, for da går man jo glipp av muligheten til å dra på dagsturer i skogen e.l., og hele familien lider jo litt på kveldstid. Takk for svar!
ramløsa- nok en gang Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Synd at det ikke er bedre ordninger for selvstendige, hadde jo vært fint å få ha de skarve seks ukene for ham sammenhengende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå