Gå til innhold

Biting i barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er plaget av at datteren på 1 år og 8 mnd blir bitt. Det er nå sjette gangen dette har skjedd. De to siste gangene har det vært hull i huden som har brukt flere uke på å gro. Vi har snakket med personaletflere genger, som forsøker så godt de kan å "overvåke" bitern(-e).

Føles fortvilende at dette skjer såpass ofte. I tillegg har datteren begynt med raserianfall hvor hun roper "au au" og kaster seg rundt og nesten skader seg selv... Er dette bare en fase eller kan det ha sammenheng med bitingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allerførst: menneskebitt som går igjennom huden skal sårbehandles hos lege. Men, har ikke barna "frimerke" hos personalet? Det kan kanskje berolige at au-au-au en morsom lek hos oss også (21mnd) og min blir ikke bitt så vidt jeg vet. Det sies også at det eneste som er værre ett at barnet ditt blir bitt er at ditt barn biter andre barn. Har du snakket alvorlig med bestyreren i barnehagen om dette? Det kan jo ikke fortsette sånn!!!

Skrevet

Vi hadde håpet at "frimerke" kunne avverge dette, men den gang ei. Hun har bare gått der i 4 mnd, så vi vurderer nesten andre alternativer.

Vi er inneforstått at biting kan skje, men synes det er litt i meste laget..

Når vi tok opp dette med sårbehandlling, sa lederen på avdelingen at helsestasjonen hadde sagt at dersom barnet hadde fulgt vanlig vaksinering trengte de ikke noen type oppfølging.

Hva tenkte du på Expat?

Siste bitt jeg oppdaget i dag (tilfeldig når vi vasket håret) er i hodebunnen. 3 litt dype tannstriper... Datteren sa au når jeg koset med håret hennes tidligere i dag, men jeg så ikke såret da.

Skrevet

Menneskebitt (med hull i huden) må behandles. Jenta de bør få stivkrampesprøyte. Jeg mener nesten du kan kreve at de som hun over sier setter et "frimerke" på den som biter. Det går ikke an at unger gjentatte ganger skal ha mulighet til å bite så hardt at det blir hull i huden!!

Om raserianfallene har noe med det å gjøre vet jeg ikke...ungene har jo så mange fakter og faser:o)

Håper det ordner seg og det bli slutt på bitingen!!

:o)

Skrevet

Jge vet faktisk ikke om de har "frimerke" på bitern(-e) heller...?

Skrevet

Hva mener dere med frimerke?

Skrevet

Når jeg tenker meg om er det ikke sikkert hun trenger stivkrampesprøyte, men det er stor fare for infeksjoner ved menneskebitt. Vi har jo en enorm bakterieflora i munnen. Såret må renses godt og er det et litt dypt bitt må lege se på det for å vurdere en sprøyte og evt antibiotikaprofylakse.

Skrevet

At man konstant har en voksen på barnet som biter for å forhindre at dette skjer mere.

Skrevet

Jeg hadde reagert kraftig hvis dette hadde skjedd flere ganger.

Vi har også en i barnehagen som slår, dytter og klorer. Jenta mi har kommet hjem en gang med skikkelige kloremerker som blødde og ser jeg det en gang til kommer jeg til å ta det opp med barnehagen.

Selvsagt forstår jeg at alle barn går gjennom faser og at det blir mye knuffing men dette synes jeg var drøyt!

Skrevet

Jeg står vel egentlig på den andre siden i denne diskusjonen. Gutten min er en av de som bet i barnehagen. Syntes dette var veldig ubehagelig, og var veldig klar over at vi måtte få en slutt på det. Men det er ikke så enkelt å få en 1 åring til å forstå at det ikke er lov til å bite. Men jeg har snakket med barnehagen om det, samt at jeg snakket med helsestasjonen for å få råd. Og ting har blitt mye bedre her, lenge sidfen jeg har hørt noe om biting nå(Barnehagen er veldig flink til åg i meg beskjed) Hvor gamle er de som biter? Og har du snakket med barnehagen om det. Er jo viktig at foreldrene til de som biter får vite det også.

Skrevet

Sønnen min blir bitt av en jente i barnehagen og det er skikkelig trasig. jeg synes det er skikkelig ubehagelig for alle parter, og de satte frimerke på jenten som bet, og det hjalp en stund, men nå har han nettopp blitt bitt igjen.

Fra vår barnehage, så vet jeg at ped leder og de ansatte tok dette alvorlig, de snakket med foreldrene til jenten som biter, fikk informasjon fra ppt-tjenesten og vi fikk også en kopi av dette skrivet. Jeg synes for min del at vi har fått god oppfølging på dette.

i vår barnehage skyldes dette med biting først og fremst sjalusi. Jenta som biter er midt imellom de andre ungene i alder. HUn er 2 og gutten min er 1 1/2. for de andre ungene (4-5 år) er han en kosete baby, mens hun bare ødelegger og ikke er baby men heller ikke like stor som dem. Synes det er en vanskelig situasjon, men jeg synes det er bra at barnehagen tar seg godt av henne og av hele situasjonen.

Skrevet

Det ene barnet som biter er litt over 2 år og personalet har fått tillatelse (av foreldrene) til å ta han ut av situasjonen når dette skjer. Regner med at foreldrene til de andre også er informert.

Det er trasig for alle parter, men det er virkelig ikke ok at dette skjer så mange ganger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...