Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Kan jeg gi kumelk til snuppa på 10 mnd til måltidene? Har det noe for seg å gi det istedenfor vann? Jeg ammer, men hun er egentlig kun intr i pupp på kveldstid/morgenen. Jeg vet at det ikke anbefales å gi kumelk til barn under 1 år, men hun vil absolutt ikke ha mme, så jeg tenkte jeg skulle prøve... I så fall, er det H-melk man gir? Da jeg var liten nektet jeg mer pupp da jeg var 5 mnd, så da ga mamma meg kumelk isteden... Hva har forandret seg siden 1979?
BettyBoob Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 tror det har med mlig utvikling av melkeallergi. Da faren min var liten (50 tallet) fikk de kumelk på flaske hvis ikke de ble ammet, og det kunne være fra fødselen. Tor ikke det er så vanlig å gi ett åringer H melk lenger, lett eller ekstra lett skal jeg begynne med når den tiden kommer.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 dytter- for dette lurer jeg på også!
Bonusmamma13 Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Leste nylig at man kan bruke kumelk (lett) i små mengder i matlaging fra 10 mnd alder. Men at de ikke bør få det som drikke før etter 12 mnd
goytil Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 da jeg var på kontroll med nr to en gang før han ble et år fikk jeg nesten kjeft av legen fodi ungene mine ikke fikk melk.. han sa det ikke var noe i veien for og gi han melk enda han ikke var et år.. helsesøster sa etterpå at jeg måtte ikke bry meg om at han kjeftet.. ville de ikke ha melk så skulle man jo ikke tvinge dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå