Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Var ho gynekolog forrige torsdag, pga vi har prøvd i 2 år. Ville sjekke om alt var som det skulle (var heldigvis det) Ble gravid i sommer, men mistet i uke 7. Legen min hang seg veldig opp i at vi hadde lykktes og ville i først omgang ikke sette meg på hormoner. Jeg synes jo det å ha pøvd i 2 år og bare fått det til en gang burde være grunn nok. Jeg er blitt med i et forsøk som hun ville jeg skulle prøve, bruke baby comp frem mot sommeren. Det er en maskin som måler temperaturen og viser når en er fruktbar, skal ha mensen, erstatter kostbare eggøsningstester og graviditetstester. Den koster egentlig over 6000kr. men pga. prosjektet var den til låns for 500kr (administrasjons gebyr) Håper dette er løsningen for meg og min samboer. Kunne det vært noe for andre her inne????? Har tlf. nr og mail adresse viss noen ønsker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jøss d hørtes kjempe bra ut.. vi har så lyst til å kjøpe en men har ikke råd...

Skrevet

Kanskje en lege i nærheten av der du bor er med i prosjektet og dere slipper de store utleggene. Du kan jo ringe buena ventura (buenaventura.no) og høre om det finnes en løsning.

Verdt et forsøk?

Skrevet

jeg har brukt ladycompen min kjempeløenge, og er utrolig fornøyd :D

fine fine maskinen.

synes egentlig at dere burde fått hjelp for lenge siden jeg da...

krysser fingrene masse for dere

Skrevet

Tusen takk!

Lady comp? Har den samme funksjonene som baby comp?

Skrevet

Hei

Har brukt Compen i 8 mnd,hmm viste ikke at leger er med i et sånt prosjekt der man kan få en for 500 kr,det skulle jeg visst for 8 mnd siden! men det er vel ikke alle leger som er med på det tydeligvis..

Husk på at den trenger 3-6 mnd til å bli ordentlig kjent med deg for å vise riktige opplysninger!

Håper det klaffer fort for deg da:-)

Lykke til!

Skrevet

Takk takk! Ble du gravid ved bruk av maskinen? Håper ikke det tar så lang tid før jeg blir gravid, lei av å vente

Skrevet

Nei er nok en prøver enda,har noe ureg.messig syklus så jeg har ikke gjort det enkelt for den å bli kjent med meg da;o)men har lest om flere som ble gravid bare noen få mnd etter de begynte med den.Ja syns absolutt du skal være en av de:-)

Skrevet

Jeg bruker Lady Comp for å tempe. Kjøpte den jo egentlig som prevensjon men ble gravid fordi vi ikke overholdt de røde dagene.. Nå bruker jeg den altså for å planlegge, men siden jeg har ganske varierende EL dag (fra dag 11 til dag 22) og mer varierende lutealfase enn vanlig, gir den ikke særlig mye info utover å registrere tempen. (Riktignok ble jeg gravid i høst altså, men ikke fordi jeg brukte LadyComp til noe spesielt) Bruker også Fertility Friend og den finner overstått EL raskere enn LadyComp.

Og en ting til...den "fine" funksjonen med at graviditet skal kunne påvises bare 3 dgr etter forventet mens stemte ikke særlig for meg...det gikk ca 2 uker før jeg fikk tre lys samtidig både første og annen gang jeg var gravid. Og innen den tid hadde jeg jo forleeeeeengst hatt positiv gravitest!!

Så mitt råd er: Ikke kjøp den til full pris i alle fall! Bruk heller et termometer og FF på nettet. :)

Skrevet

Hei!

Jeg er innom og titter fra 3 trimester. Jeg har babycomp, og ble gravid etter 4 mnd bruk. Den trenger noen få sykluser til å bli kjent med deg. Nå er jeg ganske regelmessig så jeg var heldig sånn. Jeg kjøpte min brukt for under halv pris.Så flott at du får være med i et prosjekt, men hadde jeg vært deg hadde jeg oppsøkt en privat gynekolog for utredning hvis du har økonomisk mulighet for det. 2 år er lenge å vente på å bli gravid! Vi brukte litt over ett år før den satt skikkelig(1 MA), og jeg synes det var uendelig lenge. Vi skal bruke babycompen som prevensjon senere da jeg ikke kan bruke hormonpreparater.

Masse lykke til med prøvingen og babycompen!

Skrevet

Takk for det. Det var hos privat gynekolog jeg var da hun anbefalte meg den testen.

Lykke til du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...