Gå til innhold

ammebh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig tenkte jeg på alt man burde ha med seg på sykehuset...der står det at det er lurt å ha med seg ammebh. Hvordan i all verden kan jeg vite hvilken størrelse jeg skal ha??? Jeg har allerede gått opp to størrelser, men vet jo ikke før etter jeg har født hvor mye melka tar plass. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der har jeg også spekulert på. Men jeg tror jeg skal kjøpe en som er litt for stor og en som er passe, så tar jeg begge med meg. Melkeproduksjonen bruker som regel noen dager på å komme skikkelig i gang, så man trenger kanskje ikke være redd for å få enorme melkesprengte bryster de første dagene på sykehuset?

Skrevet

Jeg har hatt bryster som har vokst mellom en og to str hvert sv.skap. Og min erfaring med første fødsel var at jeg ikke fikk større bryster med melk enn det jeg haddde ca en mnd før fødsel.

Prøv deg frem litt, det er ikke sikkert du trenger så mye større bh under amming, men du skal ha plass til ammeinnlegg. Ville ikke tatt en ammebh som er akkurat passe, men bittelitt for stor nå.

Selv har jeg kjøpt en ammebh nå som er passe, skal også kjøpe en -to til som er litt store (ikke så mye) nok til at det blir plass til ullinnlegg og litt melk. Ikke godt å ha en bh som strammer når du i tillegg har melke spreng =)

Skrevet

Har erfart det samme som hun over; brystene er ca like store som i tiden rett før fødsel - vel å merke etter at den verste melkesprengen har gitt seg. På sykehuset får jeg alltid gigabryster et par dager før det roer seg ned og melken begynner å flyte skikkelig. Men så lenge man har en bh som ikke har spiler og er ganske myk, går det jo an å bruke den i en dag eller to... jeg kjøpte meg en stor bh på veg hjem fra klinikken med førstemann, og den har egentlig aldri passet siden...

Skrevet

Enig! Det finnes noen ammebh'er som er litt tøyelige, og de passer jo både når det er på det "verste" og etter at alt har blitt med normalt igjen. Min heter AnnaCecilia og er kjempegod!!

Skrevet

Kjøp en kopp større enn du bruker rett før fødsel, men erfaring er også at de blir større når melka er skikkelig i gang.

Lykke til!

Skrevet

Har helt annen erfaring enn de andre her da.

Gikk opp 2 størrelser etter fødsel jeg da, i ammebh. Gikk opp en til to størrelser hver måned i svangerskapets første 6 mnd også, så jeg hadde skikkelig problemer med nakken og ryggen.

Og det var med førstemann, så man vet aldri.

Mend nr 2 gikk jeg kun opp 3 størrelser .

Men rett før fødsel kan du godt kjøpe deg en myk ammebh med plass til ca i hånd nedi, den bør ihvertfall holde til du kommer hjem.

Ofte er det en fordel å sove med bh også, fordi man kan fort lekke i starten og det er mere behagelig for ømme bryster enn å la dem ligge løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...