Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Spør kanskje om litt personlige detaljer her, men er det noen som kan gi meg et tips. Har forsøkt, men klarer ikke å navigere meg riktig,
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Hvorfor skal du det?? Bare lurer e,kan ikke babyen komme når den kommer da? Det som er spennendes;)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 forsåvidt, men er bare nysgjerrig. Er jo så mange her inne som vet.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Min er for høyt opp til å kjenne... Kanskje din er det også?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Den ligger jo ganske langt inn, og jeg kan ikke skjønne at noen høygravide i det hele tatt kan nå den...uten hjelp..
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 har ikke sjekka det sjøl, men har hørt at den ligger 2-3 cm rett innover. hvordan den kjennes ut osv vet jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Når jeg var hos jordmor på tirsdag så skulle hun sjekke om jeg var moden og fortalte hvordan jeg skulle ligge for at det skulle være lettest mulig å kjenne... Tviler på at så mange høygravide klarer dette selv men... Jeg skulle ligge på ryggen med knærne opp og fotbladet ned i madrassen, hælene skulle være inntil hverandre og så skulle jeg spre beina... For å hjelpe på litt mer skulle jeg ta hendene mine under korsryggen..... Det er mye enklere enn det høres ut som.... hun måtte stikke fingeren helt inn for å rekke fram.... Livmor tappen min var myk men fortsatt trukket ganske langt tilbake så vet ikke om hun må like langt inn år den har begynt å forkorte seg...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Hei livmormunnen skal ligge ca 10-13 cm inn i skjeden og kjennea på oppsiden (mot magen) føles som en pølse formet sak. Det er vanskelig i nå helt inn med den store magen i veien.
Mellus Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Unnskyld meg, men hvorfor i h... skal jordmor sjekke om man er moden????? Kan man ikke bare vente til det begynner av seg selv.. Seriøst, hva er vitsen.
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 helt enig Mellus..... Min jordmor sjekket ikke enda jeg var godt over termin.......
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #11 Skrevet 19. januar 2007 For og si det sånn: En må ikke være moden for at en fødsel skal sette i gang. Så det er jo ingen vits i og sjekke seg selv, og risikere no....
mor til 4 i mars Skrevet 19. januar 2007 #12 Skrevet 19. januar 2007 det er mange grunner til at jordmor sjekker om man er moden, dersom du har vert plaget med mye kynnere sjekker ofte jordmor om man er moden for å vite om kynerne virker på livmor tappen, eg har blitt sjekket enten hoss jordmor eller ved ultralyd hver tredje uke siden uke 21 pga tidligere premature fødsler. og siden hele fødselen tar ein time hos meg må eg vere forberedt dersom det begynner å bli modent sånn at vi kan rekke fram til sykehus i tide.
HappyJoy Skrevet 19. januar 2007 #13 Skrevet 19. januar 2007 Enig med mor til 4 i mars. Jeg hadde masse kynnere i uke 30. Er tvillinggravid så lengden på livmorhalsen måles ofte. Denne gangen hadde den ikke blitt noe kortere, men på grunn av mye kynnere skjekket hun om den var moden og det var den. Ble sendt rett hjem med order om sengeleie. Ligger fortsatt og er nå 34 uker på vei. Fikk beskjed tidligere i svangerskapet om å ikke skjekke tappen selv, da fikling med den kunne gjøre den moden. Kan godt hende det er andeledes for dere som venter et barn, men det fikk ihvertfall jeg beskjed om.
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #14 Skrevet 19. januar 2007 Ikke enig der. Jeg har hatt enormt med kynnere, ble sykemeldt og fikk beskjed om å ta det heltttttttt med ro........ Fulgte det rådet, går enda, er ikke sjekket......
mor til 4 i mars Skrevet 19. januar 2007 #15 Skrevet 19. januar 2007 dersom du er førstegangsgravid og har litt eller mye kynnere er det helt normalt å overse kynnere og ikke sjekke modning, men dersom du venter tvillinger eller har ei sykehistorie bak deg med premature fødsler og styrtfødsler er det helt klart at dette må følges opp og sjekkes med jevne mellomrom slik at fødselen og modningen av livmorhalsen kan stoppes og behandling kan bli gitt før det er for sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå