LaPaysanne Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Jeg er bare 31 uker på vei, men sliter skikkelig med å sove. Har sovet på magen og ryggen hele mitt liv - men nå går jo ingen av delene - og jeg klarer ikke finne et stabilt sideleie som funker. Til tross for at jeg støtter opp med puter mellom knærne og anklene, våkner jeg etter et par timer med utrolig vondt i overgangen mellom lår og hofte, og må snu meg. Det samme gjentar seg da etter ca en time - og slik fortsetter det ut over natta. Blir ikke mye kvalitetssøvn av sånt. Har lurt litt på om jeg har for myk madrass? Er det noen som sliter med det samme, men har funnet på noe lurt? Tar gjerne imot tips... Orker ikke ni uker til med dette, og det blir vel ikke spesielt mye nattesøvn etter fødselen heller, har jeg hørt rykter om:-)))
tuppen og lillemor Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 off, ja sliter med det samme det er grusomt, har så grådig press i magen oxo, vanskelig å bøye meg osv.... klage klage, men nå syns jeg synn i meg selv, har 2 gutter fra før oxo, og jeg føler meg så sliten, spes fordi jeg ikke får sove om natten, når barna er gått på skolen går jeg og legger meg og da sover jeg godt, men så er det opp og på jobb, en uke igjen nå, har jobbet på sfo i snart 2 mnd. skal bli godt å være litt hjemme snart.
Makka Pakka Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Vet ikke om du har for myk madrass men det kan jo hende. Jeg har snudd overmadrassen min, slik at den harde siden vender opp.Det er bedre for meg enn den myke siden, så du skal ikke se bort i fra at en hardere madrass vil være bedre for deg. Sist jeg var gravid våknet jeg ofte, bl.a. hver gang jeg skulle snu meg i senga og hver gang det begynte å verke en eller annen plass, eks bekkenet. Den her gangen er det litt bedre, men er bare i 29.uke så det kan jo bli vondere etterhvert. Jeg har ellers ingen kjempegode råd, men du har min største medfølelse!! Da jeg fikk min førstefødte syntes jeg det var en vidunderlig følelse å kunne legge seg på magen den første natten etter fødselen :-)
*Mi tesorito* Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Samme problem her... Men klarte faktisk å sove 5,5 timer i strekk her én natt - det var DEILIG det!!
grycath Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 det som hjalp meg var å legge myk pute under magen og ryggen. støtte skikkelig opp dyna mellom beina.. jeg er nå inne i uke 38 og magen har blitt såpass stor at jeg slipper puta på magen for nå ligger den ikke å svaier i "luften" lenger...hehe lykke til du blir vant til det til slutt. =)
Jaag Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Hei. Jeg har samme problem med hoftene og hadde det forrige gang også. Fant desverre ikke den perfekte liggestilling, men det hjalp ofte å ligge i stabilt sideleie med den øverste foten foran den nederste med god avstand. Da oppleves det litt som å sove på magen, bare at den øverste foten støtter nedpå slik at jeg ikke får press på magen. Pute under magen i tillegg er flott. Føler kanskje at magen er så tung at den på en måte vrir overkroppen og lårene fra hverandre. Høres rart ut , men jeg tror det er bakgrunnen for smertene.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 KJØP EN AMMEPUTE!! Det hjalp meg veldig, den er jo fylt med isoporkuler og former seg etter kroppen. Legg deg på ryggen med den inntil deg fra magen og nedover, så tipper du over på den. Da støtter den under magen, og du får det øverste beinet oppå puten så du ligger stabilt og godt. Men du må nok bytte side en gang eller to iløpet av natta, blodsirkulasjonene er jo ikke på sitt beste nå... Og den puta er helt topp etterpå også, så slipper du få vondt i skuldre og nakke av amminga.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 ja, amnepute er best! men jeg har en uten isoporkuler - klarer ikke lyden på natta....
LaPaysanne Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2007 Takk til alle for gode tips - jeg begynner å bli desperat. Skal forsøke ammeputen. Funker ikke det, skjærer jeg snart hull i madrassen og sengebunnen og legger meg på magen. Hilsen den lille flodhesten
Lirum Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 Henger meg på at PUTE er løsningen, og at målet kanskje må være å sove så mange timer i strekk som mulig - men at den virkelig gode og lange søvnen kanskje er et par år unna!? Jeg har god hjelp i å støtte bena veldig bredt, slik at knærne nesten er paralelle med hofta, dessuten støtter jeg magen også, min mage er litt spiss og det er vondt når den liksom "faller ned" imot sengen... så jeg bruker pute under magen og... men jeg må jo snu meg og jeg må på do og om og om igjen, og må flytte med meg putene hver gang jeg skal endre stilling.... men slik er det bare tenker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå