Januarjubel! Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 http://oslopuls.no/nyheter/article1607133.ece Tror denne artikkelen sikter hit til bim...
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Helt enig der, jeg har aldri vært mer usikker... I tillegg har jeg angst denne gang... Har født to ganger før, i løpet av en 3 års periode. Men føler meg som førstegangs.... Er så mye som er feil, farlig og ditt og datt må mang gjøre. Blir helt matt jeg...
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Tror jeg også, og de har fullstendig rett i det de skriver!!!! Jeg er av de som ikke blir litt påvirket en gang, blir heller provosert over mye fy fy fy det er rundt graviditet. Datteren til en kollega av meg har nett fått en liten jente, og hun var slik at hun ble nesten avskremt undersvangerskapet av å være her inne!!! Vet om flere som er blitt frarådet av jordmor mot å benytte seg av denne siden, og det er egentlig veldig synd, for det er jo noen flotte sider vi har til tross for at det til tider kan være vel mye hysteri her inne.
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Jeg syns ikke internett gjør meg usikker...syns det er toppers at man lett kan finne ut av ting man lurer på. For meg føles det trygt å vite om hva som kan gå galt. Lar meg ikke skremme til vannvidd av å vite mer, heller tvert om.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 det er jeg helt enig i.. mange innlegg som har fått meg til og tenke og kjenne etter på forskjellige ting, var nesten ikke her inne i forrige svangerskap men i dette svangerskapet har jeg vært her siden dag 1 nesten og mange ganger som jeg har blitt skikkelig skremt og redd av innlegg!!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 hvis man hører på det legen sier og ikke det folk sier her så er det ikke noe å bekymre seg folk. Noen kommer med råd,og har kanskje misforstått noe av det legen har sagt til de.Det er nok godt ment, men ikke dra beslutninger før du har snakket med legen. Her inne er det jo flott å støtte hverandre ;-)
Makka Pakka Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Det kan godt hende det. Men tror at de som allerede er litt usikre sluker alt de leser og "leter" etter ting å bekymre seg for. Jeg forholder meg rimelig avslappa til det jeg leser her, og velger bort det jeg synes bikker over på hysteri. Er jeg veldig usikker på noe spør jeg legen eller jordmora mi.
Mrs. Bouquet Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 Synes internett er til veldig mye hjelp. Man kan lære seg det meste om man vet hvordan man skal finne informasjon, men det er viktig at man kan sile informasjonen selv. Være litt skeptisk og ta til seg den kunnskapen man finner nyttig.
Faylinn Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Bare fordi to gynekologer tror kvinner har blitt mer engstelige, så betyr vel ikke det at det er en sannhet? Snakke om å ikke kunne sile informasjon, fra journalistens side. ;-) Det er vel heller slik at tilgangen til ultralyd har blitt bedre? Dessuten at flere har råd til å kunne ta det? Jeg tror det alltid har eksistert kvinner som blir bekymret fordi de blør eller har smerter e.l., og er det ikke fantastisk at de nå har muligheten til å sjekke hvordan det står til? Jeg har flere bøker som jeg leser i hjemme, og er flittig på nett, men er ikke spesielt bekymret. Tvert imot ser jeg at det er utrolig mye som er "normalt". Flere temaer er leger, ,jormødre, forfattere og BIMere uenige i, se f.eks debatten om man skal legge seg ned hvis vannet har gått uten at hodet har festet seg, og da er det ikke slik at MIN lege nødvendivis har riktig svar. I slike sammenhenger kan det være greit å høre argumenter fra flere sider og ta et eget valg. Jeg syns Internet og dere er helt fantastisk! Her kan man legge inn en bekymring, få svar fra ti andre som opplever akkurat det samme, og sove godt. :-)
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Dette stemmer ikke for meg. Jeg føler jeg lærer mye! Det er tross alt mange forskjellige jenter her inne, men forskjellig ballast, kunnskap og erfaring. F.eks. hadde jeg spørsmål ang tannlege som jordmor, lege eller min mannlige tannlege kunne svare på. Her inne fikk jeg svar på spørsmålene mine som jeg kunne videre bringe tilbake til de som burde ha visst... Møtte på en kvinnelig tannlege her på BIM som ga meg svar.. Ikke bare svarer vi på hverandre sine spørsmål, men man får tips om mange gode nettsteder! De som blir bekjymret av det de leser her inne, tror jeg er disponibel til å bli bekjymret uansett... ALt med måte!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå