Zupermam Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 SØnnen min er 4.5 mnd, en stor plugg, så jeg ha begynt med smaksprøver med grøt. I dag var vi oppe i tilnærmet full posjon, men jeg blanda med nan istedet for mm, for jeg hadde ikke tid til å pumpe meg. I grøten blanda jeg også litt fruktmos av banan og eple. Etter 5-6 tskjeer med grøt, fikk han et voldsomt utslett i ansiktet og på fingrene, der han hadde vært i kontakt med grøten. Det spredte seg til hele kroppen på et blunk! Skikkelig skremmende! Smurte inn med alle kremer jeg har, og jeg har en del. og det roa seg etterhvert. Noen opplevd lignende? Tror dere det er en reaksjon på Nan´n? Har noen tips på gode kremer, prøver å unngå kortison, men den funker jo best desverre..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Samme reaksjon fikk gutten min da han fikk vaksine. Han tålte ikke tilsetningsstoffene i vaksinen. Du må nesten prøve deg fram for å se hva han reagerer på. Har du gitt han fruktmos før? Kanskje det var noe i frukten han reagerte på. Prøv å gi bare NAN, bare fruktmos, bare grøt for å se an reaksjonene. Jeg tror ikke krem hjelper mot allergiske reaksjoner.
Zupermam Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2007 tror ikke det var frukmosen, nan er jo basert på melk, antar kanskje det er den. Har eksem selv, så jeg var vel nesten sikker på å gi den videre til neste generasjon. Reaksjonen var bare så øyeblikkelig og sterk. Kremene lindrer kløen iallefall.. ..jaja,, uff håper han ikke arver de utstående tennene jeg hadde før reguleringen også, hihi eller hulk...
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 høres seriøst ut som elveblest.. har en atopiker selv. har hatt elveblest. tror du skal snakke med hs om dette. og prøve deg forsiktig fram med mat, slik at du vet helt sikkert hva han reagerer på.
allergibarn Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 er nok en reaksjon på melk eller hvete... hvis det var hvetegrøt da, emen det var det vel ikke i den alderen der når jeg tenker meg om. Test med litt melk igjen, og ta det opp med helsestajonen! Du skal ikke være redd for å bruke kortison (se siden for eksem og allergi og innlegg som heter noe som kortison -bedre enn sitt rykte). Men du skal bare bruke det en kort periode om gangen, nrå det er borte, kan du forebygge med aderma xomega for eks, den er kjempegod).
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 min reagerte slik når han fikk nan. helt plutselig fikk han kjempeutlsett i hele fjestet, og det spredde seg fort nedover...eg ble jo så skremt at eg lurte på å kontakte legevakten...men min fikk diare i tillegg som varte i ca ei uke... var ikke noe krem som virket på han, måtte bare la det gå vekk av seg selv...og han hadde det veldig lenge....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå