Mamma-K Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Noen som har forsøkt økologisk grøt fra Helios og har positive erfaringer? Har kjøpt en type som heter Quinua (glutenfri) og har tenkt å starte med å gi smaksprøver når poden er 4 mnd.
Muffinsmamma Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Vi har brukt masse quinoa! Begynte med hirse, den er litt mildere i smaken. Quinoa er litt besk, men ikke gi opp om ungen ikke liker det, min gutt har iallefall vent seg til smaken og sluker en posjon uten problem. For å få en rundere smak kan du tilsette litt havremelk eller havrefløte, som du også får på helsekost. og ha litt frukt i, banan f.eks, litt sviskepuré eller liknende, så blir det en deilig grøt!! Jeg bruker kun helios-grøtene, og er kjempefornøyd. Fint å se at andre har oppdaget dem!
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Hei. Vi startet med grøt fra Helios og var veldig fornøyd med denne, helt til vi fant ut at den ikke var tilsatt jern. Og jern er jo en av hovedårsakene til å begynne med fast føde etter 6 mnd alder. Vi har derfor gått over til Hipp sin havregrøt. Denne liker lillegutt også veldig godt. Vil gjerne bruke Helios sin men syns det er litt dumt at den ikke er tilsatt jern.
Muffinsmamma Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Hei igjen! Quinoa og hirse er naturlig rikt på jern! Tror det er 4-5 mg jern per 100 gram. Babyer trenger 8 mg om dagen. Med to grøtposjoner - i tillegg til annen mat og amming - tror jeg nok det får det de skal. Min gutt har kun fått disse grøtene og har ingen antydning til jernmangel! er 8 mnd.
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Jeg trodde ikke at den inneholdt jern siden det ikke står på næringstabellen på pakken. Takk for informasjonen. Skal kjøpe den igjen nå. Forresten, det samme oppdaget jeg på Hipp sin potet/brokkoli- stuing. Stod ikke noe om jern der heller, men brokkoli er jo naturlig rik på jern så det er tydelig at de utelater å opplyse om det.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 vi har ikke begynt enda,men vi kommer til å bruke helios sin hirse grøt i starten ja..
sajam Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Har kun brukt grøtene fra Helios til min 3års gamle datter og min 2års gamle sønn. Kommer garantert til og bruke den til vesle frøkna når hun blir stor nok også. Vi begynte med ris grøten på begge. Min mor jobber i helsekost butikk, så det var hun som anbefalte Helios til oss ) Jeg har vært kjempe fornøyd i hvertfall. Helios har og veldig ålreite middags glass )
S Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Noen som vet om grøtene fra Helios kan handles på nettet noen steder?
Ella i farta Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 www.alexi.no de har helios grøt http://www.alexi.no/index.php?cPath=790_791_904
Mamma-K Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. januar 2007 Det står at den inneholder jern på den pakken jeg kjøpte. 3,7 mg pr 100g.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå