Gå til innhold

Flere som nærmer seg termin og har "tafset" litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om i underkant av tre uker... I dag vasket jeg meg gullende ren, klippet neglene helt ned, og satte meg på huk i dusjen. Fikk fingeren så vidt mellom "tappene", etterpå kom det bittelitt blod. Har skikkelig vonde kynnere nå, spent på om det skjer noe i løpet av natta.

Tenker som så at når man kan ha sex med en penis full av bakterier helt fram til fødselen, kan det ikke skade å "kjenne etter" med en ren finger?? Hi-hi :-)

Tørr ikke bruke nicket mitt nå, litt bluferdig, rødme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hørtes da slett ikke veldig lurt ut??? Det er kanskje en ting å kjenne etter på utsiden av livmormunnen, men prøvde du å ta fingeren inni? Jeg tror overhodet ikke de anbefaler "vanlige" folk å gjøre slikt på seg selv, det hørtes ikke helt trygt ut...

Og hvis det mor formodning skulle bli fødsel av det, vil jeg råde deg til ikke å si det her inne. (At du tafset fødselen i gang) for da kan det fort være mange som begynner å gjøre det, og kanskje alt for tidlig. Noen begynner jo å etterlyse igangssettingsråd i uke 30...

Men lykke til med kynnerne uansett, da...

Skrevet

støtter anonym.....tre uker før term er kanskje litt tidlig. et normalt svangerskap varer liksom i 40 uker

Skrevet

Hadde aldri falt meg inn nei!!!!!

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg har "tafset" litt.. Og samboer... Men ikke for å sette igang noe men bare for å få en pekepinn om det skjer noe i det hele tatt... Er litt bekymret for styrtfødsel, hadde nemlig det forrige gang og da hadde det vært greit å vite om jeg var moden eller ei...

Skrevet

Hei!

Det er mange rare, paniske og litt pripne innlegg tilknyttet ditt. Regner med at slimproppen fortsatt er inntakt og da er det ikk farlig å tafse litt slimproppen beskytter gullungen mot bakterier fra fingre og penis. Den lille blødningen er sannsynligvis blodkar som bristet ettersom mormunnen er myk og litt oppsvulmet så sent i svangerskapet. Kan jo også være tegn på at fødsel er nært forestående. Lykke til!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg sier bare auuu.. hørtes ikke godt ut da.. Hadde ikke tørt jeg!

Men lykke til=)

Skrevet

unnskyld men den der skjønte jeg ikke helt jeg,hvordan i all verden kan man kjenne selv??hva kjenner man etter,høres litt skummelt ut..men samtidig le jeg nysgjerrig da,hvordan i all verden gjør man det der??

Skrevet

Leste innlegge litt lenger opp i denne tråden...

Er det folk her inne som søker igangsettningsråd i uke 30????

Herregud! Jeg ble sendt på sykehus med premature rier i uke 31, der det første de gjorde var å sette lungemodningsprøyte, siden barnets lunger er ikke ferdig før nærmere uke 34. Ble sendt hjem noen dager senere med streng beskjed om å holde meg i ro slik at jeg kunne utsette en ev fødsel så lenge som mulig.

Å føde barn så tidlig er ikke på noen måte en gunstig start på livet for noen barn. Hvem vil gi en sånn start til barnet sitt??

Skrevet

En vennine av meg og gjorde dette selv å sa jeg og bare måtte,men av en eller annen grunn tørr jeg ikke...

Er redd for og gjøre noe galt...!

Skrevet

Er 9 dager over, men vil ikke tafse oppi der..... Bedre at det kommer av seg selv......

Skrevet

Vet du hva?

Barnet ditt kommer ut når det er klart for å møte verden, imellomtiden kan du nyte spenningen som du opplever ved det å snart bli mamma, så kan du sove så mye du bare orker forde fra og med det øyeblikket den lille er født er du nr to i rekken av dine prioriteringer, du kan kose ekstra med mannen din og nyte det å kunne bare stikke på tur uten å måtte plannlegge alt fra pakking av ekstra klær til åssen det passer med måltider for den lille. Du slipper å bekymre deg for at den lille får nok mat og om du har drukket nok slik at du har nok melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...