Gå til innhold

Du som fikk inhalator mot smerter i ribbein..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brist i ribbein og spurte legen om inhalator siden jeg visste dette kunne lette hosten. Men det ville han absolutt ikke gi meg siden det var riefremkallende.

Kanskje du bør sjekke felleskatalogen.no for å se om legen ikke har gitt deg noe du ikke bør ta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm...rart, vet at mange av sånne medisiner er riehemmende og ikke riefremkallende...dytte dytte så den som har inhalatoren får sjekket det :)

Skrevet

Hvis det er bricanyl det er snakk om, er det riehemmende. JM sa i dag at dersom jeg hadde rier før de fikk prøvd å snu nurket, ville de gi meg Bricanyl for å prøve og stanse riene....

Skrevet

jupp...har astma og vet at jeg helst skal ha "friske nok" lunger til fødselen til å slippe å bruke bricanyl eller ventoline pga at det er riehemmende, altså ikke bra å ta under en fødsel...men kan jo ha vært noe annet da, hvem vet. Ellers hender det jo at leger burde slå opp i felleskatalogen selv da, he he

Skrevet

Håper det er snakk om noe annet, ellers ville det være pinlig for legen.... :) Hadde nok byttet lege da, ja....

Skrevet

Ja, ingen kan forvente at legene husker alt utenat om all slags medisiner, men syns det er et must at de er ydmyke nok til å slå opp i bøkene sine jeg da :)

Skrevet

Akkurat når det gjelder gravide tror jeg de er ekstra forsiktige. Håper jeg hvertfall :-)

Skrevet

Hei. Bruker bricanyl regelmessig og var hos legen sist uke pga anfall.. Bricanyl kan sette fødselen i gang pga at vi har det samme muskulaturen i bronkiene som vi har i livmorhalsen ( nåke sånn meine eg). Og viss en bruker mye bricanyl frem mot fødsel kan det gjøre slik at livmorhalsen slapper av----- åpner seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...