yret Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Slik jeg har forstått det er 6 uker av permisjonstiden reservert for far. Hvordan blir det da når far er selvstendig næringsdrivende (ikke AS). Mister vi da de 6 ukene, eller kan de overføres til mor? Synes reglene er forvirrende. Er det noen som vet hvordan dette fungerer/er i samme situasjon?
doble Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Har han forsikring gjennom trydgekontoret da? Sånn at hvis han blir syk ell. får penger. 100% fra 17.dag eller fra 100 %1.dag avhengig av hvilken forsikring han har... Jeg er selvstendig næringsdrivende og har bet forsikring. Får sykepenger og fødslespenger 100% fra 17.dag. Men vet ikke helt hvordan det er for menn da. Ring å spør trydgekontoret du;)
Fallerifallera Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Jeg tror man kan søke om at de overføres til mor? Men ville ringt NAV trygd for sikkerhets skyld..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Hei! Selvstendig næringsdrivende fedre har krav på permisjon, men får visst minimalt utbetalt! Jeg har rintg NAV ang og få overført de 6 ukene til meg, men var visst ingen vits og søke:( Nye regler fra nyåret nå, så mor kan kun få de ukene hvis far er syk!
yret Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2007 Uff, det var dumt. Mannen min har privat forsikring, så vi får sjekke om han får noe gjennom den, skjønt jeg tviler på at det blir den store utbetalingen. Dessuten er det jo ikke bare snakk om økonomi. De som driver små bedrifter - gjerne alene - kan jo ikke bare forsvinne i seks uker sånn uten videre, men det bryr tydeligvis ikke NAV seg noe om. Men takk for svar, alle sammen!
snuppa6-fikk jente 19/3 Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 hei sambo min er også selvstendig og dette er hva jeg fikk beskjed om på nav her om dagen; pga nye regler kan ikker pappa-perm føres over til mor, men han trenger ikke ta de seks ukene sammenhengende. har han ikke forsikring, så er det et gjennomsnitt av inntekta han får utbetalt. sambo min skulle få regnskapsfører til å finne ut gjennomsnittet av hva han tjener, og legge det ved søknaden. på tidsrom for pappa-perm skulle vi skrive at han kommer til å ta ei og ei uke innimellom, og så gi nav beskjed nærmere ang når.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå