Gå til innhold

Foreldrepenger igjen... hvordan regne ut...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan regner man ut hvor mye penger man får??

Jeg har jobbet 1 år og 8 mnd samme sted når jeg går ut i perm. I september ble jeg fast ansatt og har hatt 25% fast stilling siden da.

I tillegg til har jeg jobbet MASSE ekstra.

Teller det man har jobbet ekstra også, eller er det kun det man har fast som teller??

For meg hadde det blitt en vesentlig forskjell!

Sjefen min påstår at kun det faste teller, jordmor mente ALT skulle telle... Varierer dette fra arb.giver til arb.giver??

Synes å huske en kalkulator på NAV, men finner den ikke igjen... Var ikke den basert på årsinntekt...?

ER SÅ FORVIRRA JEG.... Setter STOOR pris på svar hvis noen vet!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan regne det ut på NAV sin side...

Jeg har fått for det jeg har tjent utenom også... Så lenge det ikke er svart arbeid. :)

Skrevet

Hvor på NAV regner man det ut egentlig?

Finner det ikke jeg..

Skrevet

Fant det ikke nå jeg heller. Men jeg har regnet det ut selv der, vet ikke hvor det har blitt av desverre...

Skrevet

Hei.

Tror den kalkulatoren på Nav er borte. Men du har rett på å få med alt du har jobbet, ikke bare den faste stillinga. Arbeidsgiveren din skal regne ut et ukebeløp på et skjema som heter inntekts- og skatteopplysninger og levere det til det nav-kontoret du hører til. Har du variert inntekt pga. ekstra-jobbing skal arbeidsgiveren din regne ut gjennomsnittsinntekt over en lengre periode. I ukebeløpet skal arbeidsgiveren ta med all lønn og tariff-festet tillegg (bortsett fra overtid og enkelte spesielle tillegg). For å få ukebeløpet tar en årsinntekt (inkl.evt. tillegg)/52. Fra nav vil du da få dette beløpet utbetalt pr. uke du har permisjon.

Nav betaler ikke feriepenger for hele permisjonsperioden, husker ikke akkurat hvor lenge men mener det er ca 15 uker.

Håper dette var til litt hjelp. Anbefaler deg å kontakte ditt lokale nav-kontor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...