Gå til innhold

10 mnd og vil kunn bæsje på potte, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har treg mage og vi har tidligere måttet "hjelpe" han når han skulle bæsje. Ca annenhver dag begynte han å trykke, men vi måtte hjelpe med å presse lårene hans mot magen og bruke termometer av og til.

Nå har vi forsøkt å sette han på potte på det tidspunktet han pleier å bæsje og gjett om det kommer!!? Og det, helt fint og helt av seg selv uten at han anstrenger seg :o)

Kanskje et tips til andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at potte fungerer for dere!

Har så vidt begynt å sette tuppa på potta innimellom under bleieskift, og det er veldig spennende med potta :-) Ikke alltid like interessant å sitte på den, så da lar vi være. Hadde også egentlig planer om å sette henne på potta de gangene hun begynner å trykke, men i det siste har hun kun gjort mens hun har spist :-S Avbryter ikke maten for å gå på potta, lar henne bare gjøre seg ferdig der hun sitter, og fortsetter måltidet når hun er klar.

Vet at andre har opplevd at når de har begynt med potte, så har det redusert antall ganger i døgnet babyen bæsjer. Virker som om de får tømt seg bedre om de sitter på potta enn når de gjør det i bleia.

Skrevet

Ikke særlig fin kombinasjon med mat og bæsj nei, he he. Er slik mini også, men setter ham på potta etterpå og da kommer det.

Synes at det var fælt å måtte "hjelpe" de gangene vi måtte bruke termometer, føles jo absolutt ikke naturlig. Men bæsje måååå man jo, hehe!

Skrevet

Det er sant! Hadde hard mage - problemer her i noen dager vi og. Måtte hjelpe henne litt da, skreik fordi hun hadde vondt stakkar :-(

Her kommer det mens hun spiser, så etter maten er det ikke noe poeng i å finne fram potta, da er det bare ny bleie som gjelder...

Skrevet

min har bæsja på do han siden han var 6 mnd=) han nekta plent å bæsje i bleia fra han var ca 4 mnd....bæsja kun da eg tok av han bleia,og satte eg den fort på han igjen, så ventet han til den var av igjen...så da satte eg han på doen, og det gjør han fortsatt uten problemer=) setter han bare på do to ganger til dagen til nesten fast tid, og da gjør han alltid fra seg der=) så me har ikke hatt bæsjebleier siden han var 4 mnd!

Skrevet

Hi hi så arti! Den skal tidlig krøkes.... Men dere har vel sånn liten doringdings da eller?

Skrevet

har doring ja:P men han har gått uten ringen også når me f.eks har vært på besøk=) må holde han fast da:P

Skrevet

datteren min har hatt en del hard mage i det siste..da har jeg bare satt henne på do..og da kommer det med engang..

gjør jo ingenting om dere må sitte han på potte?

Skrevet

nei,gjør selvfølgelig ikek noe det=) bare greit å slippe unna bæsjebleiene=)

Skrevet

Ante ikke at man begynte med potte så tidlig??? Er det vanlig?

Nei, her kommer det i bleia, både 2-3 ganger før klokken er 12. :)

Skrevet

var på en måte han da som begynte med å gå på do så tidlig siden han nekta å gjør fra seg i bleia=) eg bare flyttet han fra stellebordet til doen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...