Gjest Skrevet 18. januar 2007 #1 Del Skrevet 18. januar 2007 heisann! prøde å skrive til deg på melding men det gikk ikke! har du noen mat tips til meg? kan du skrive til meg hva du spiser iløpet av en typisk dag? jeg spiser skalldyr, fisk, egg, noe kjøtt, egg, altså det som ikke har sukker, mel, gjær ol i seg:P føler meg mye bedre allerede! hvor ofte spiser du? mange spm her nå! hehe!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7844543-elise28/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 18. januar 2007 #2 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei på deg Klart jeg kan gi deg noen tips, men jeg har ikke holdt på med kuren så lenge, så jeg er ingen ekspert På den kuren jeg går på er de viktigste prinsippene å få i seg mye fett, mye vann en del proteiner og lite karbohydrater. Til frokost spiser jeg 4 skiver med bacon stekt i olivenolje på middels varme + 2 egg stekt i meierismør og med graddost på toppen. Det s maker faktisk utrolig godt. Trodde jeg skulle bli lei av det, men det virker ikke som jeg kommer til å bli det med det første Jeg spiser vanligvis ganske seint frokost, så jeg spiser sjelden før middag igjen i 16-18-tiden. Da spiser jeg f.eks, biff, nakkekoteletter, taco uten skjell eller lefste, kylling, laks med litt saus (bernaise eller sjysaus) og MASSE salat. Avokado inneholder mye fett, så jeg spiser en del av det. Ellers så har jeg skikkelig dilla på omelett for tiden. Lager av egg, fløte, salt og pepper, vårløk og skinke. Det er skikkelig NAM ) Har hatt noen dager der jeg har holdt på å sprekke fordi jeg blir så skikkelig godtesyk, men har heldigvis klart å styre meg. På denne kuren er det også viktig å ta spesielle kosttilskudd pga at du ikke spiser frukt. Pga fettinntaket blir du ikke så fort sulten igjen, så jeg spiser ikke mer enn 3 måltider per dag. Har ofte omelett som mellommåltid eller til lunsj på jobben. Det fungerer veldig fint Skal du ned i vekt eller er det pga insulinresistens du har lagt om kostholdet? Husker ikke om jeg skrev det, men jeg prøver å gå ned i vekt. Har gått ned 3,5 kg hittil og vil ned ca 8-10 kg til. Tror jeg kommer til å gå over til mer Fedon-mat etterhvert. Savner å kunne spise brød innimellom, men ellers går det veldig greit Er det mer du lurer på, må du bare spørre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7844543-elise28/#findComment-7844781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #3 Del Skrevet 18. januar 2007 pga insulinres og overvekt! Jeg har hatt så sinnsykt med plager når det gjelder magen, og nå som jeg har kutta ut brød så er magen kjempefin! før var det hyppig toalettbesøk, men nå er det langt fra så ille som det var! skal ned ihvertfall 25 kg, trenger det for at kroppen skal greie å fungere normalt. For min egen del og helsa, det er ikke for å bare slanke meg, men denne gangen tenker jeg kun helse! det er rart, for sånn tenkte jeg ikke før.. Går til akupunktur+soneterapi for å hjelpe på å bli gravid:) Venter på noen urter som et apotek skulle blande til meg, for å få fart på eggstokka;) Som soneterapauten min anbefalte meg. Er du gravid eller prøver? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7844543-elise28/#findComment-7850360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 19. januar 2007 #4 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg er prøver. Ble gravid i sommer etter første pergokuren, men mistet dessverre igjen... Nå skal jeg snart igang med fjerde og foreløpig siste pergokur, så da tenkte jeg at det var verdt å prøve lavkarbodiett samtidig. Det er jo veldig bra for insulinresistensen og hormonene ellers Hvis jeg klarer å bli gravid nå, skal jeg tilbake til vanlig variert kosthold. De anbefaler ikke denne dietten hvis man er gravid. Har du gått lenge til akupunktur og sonebehandling? Jeg har vurdert sonebehandling en stund, men har ikke kommet så langt ennå... Er det verdt å prøve? Hvor mye koster det sånn cirka? Jeg må prøve ALT nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7844543-elise28/#findComment-7856005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #5 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg fikk først 3 ganger med øreakupunktur, så har jeg vært til 2 ganger med øreakupunktur+fotsoneterapi, den første mnd etter at jeg begynte med det så kjente jeg at det " skjedde" noe med eggstokka, hadde konstant murring i dem, nesten en mnd, nå blør jeg veldig rart og, lurer på om det kan være noe av de klasene som er på eggstokka som kommer ut? for det er jo umodne egg som " setter seg fast" der, er det ikke? Soneterapauten har bestillt noen urter som blir blandet sammen( det er i væskeform) som skal gi en kickstart på eggstokka på en måte. Det skal hjelpe på at de blir bedre. Det er et apotek som blander urtene. Men de var jaggu dyre og! Nesten 900 for en mnd! Men jeg er villig til å prøve det naturlige først!! Jeg har stor tro på at dette skal fungere! Så jeg prøver dette før jeg får noe hjelp fra sykehuset! Jeg skal på kontroll den 20. feb på sykehuset for å se om det er blitt noe bedring på eggstokka, så både jeg og soneterapauten er veldig spente på om det er blitt bedre:) Jeg betaler 350 for fotsone+akupunktur, så er det 200 for bare akup. Det er dyrt, men verd et forsøk! Var på vekta idag og gått ned 4 kg allerede:) Så det går framover! Vannet som går først av, men fleske går vel etterhvert:) hehe!! Men det beste er at jeg får så god oppfølging av soneterapauten, gir meg tips om hva jeg kan spise, hva som er bra for meg, jeg føler meg ganske bra form:) merker det godt på humøret! Jeg var sjokoholiker og spiste det nesten hver dag, samme med junk food og bare sånn usunn mat! ikke rart leververdien og kortisol var for høye! Så jeg er bare gla jeg greier å holde meg unna det, og det er første gang jeg har så god selvkontroll som nå!Det var som om jeg var avhengig av sukker! var jeg i dårli humør så hjalp det med sjokolade! sykt.. ble så gla av det! Jeg slutta å røyke, og det var da jeg ble avhengig av sukker! og det er over et og et halvt år siden! Hvordan går det med deg og ditt kosthold? Går man ned mye begynnelsen? Jeg skamleser over nettsider med low carb, tips om matretter o.l;) hehe!! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7844543-elise28/#findComment-7861282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 23. januar 2007 #6 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei igjen Møffe Jeg må bare først si at jeg sprakk i helgen! Spiste masse godteri på lørdag og angret som en gris etterpå....hehe. men gjort er gjort! Har ikke begynt på ketolysekuren igjen enda. Vurderer om jeg heller skal følge Fedon sine råd. Bare spise sunn vanlig mat, men minimalt med poteter (det spiser jeg så sjelden likevel), ris, brød og pasta. Skal holde meg til det en stund fremover tror jeg + at jeg må være flink å trimme. Har vært veldig lat så langt... Jeg var også sjokoholiker før + junkfood, akkurat som deg antagelig Nå har jeg jo ikke spist verken hamburger eller pizza siden nytt år og spiste kun snop på lørdag. Det er faktisk ikke vanskelig å la være å spise sånt, men enkelte dager kjenner jeg at jeg har veldig lyst på "noe"...hehe. Jeg gikk forresten ned 3,8 kg på 10 dager, men da stoppet det litt opp. Du er jo kjempeflink da!! 4 kg! Det er bra! Hvilken mat spiser du? Trener du også? Så spennende at du kunne kjenne det på eggstokkene etter behandlingen da!!? Det høres virkelig ut som det er verdt å prøve ja. Tenkte jeg skulle prøve å finne en fotsoneterapeut nå etterpå. Er det en spesiell tid i syklusen man skal gå til behandling eller? Jeg tror jeg vil prøve kun fotsoneterapi i første omgang. (Er litt redd for nåler). Blir spennende å se om eggstokkene dine har forandret seg på kontrollen i februar da!! Jeg skal igang med fjerde og foreløpig siste pergo-kuren i morgen. Hvis ikke det klaffer nå heller er det vel lap eller prøverør som er det neste... Skal ringe legekontoret nå etterpå og spørre om jeg kan få ta UL av eggstokkene rundt EL og blodprøver på dag 22 for å finne ut om jeg har hatt EL. Har du noengang gjort det? Har du brukt Pergotime? Jeg har lyst å finne ut om jeg får EL av pergo, eller om det har vært helt bortkastet. Du får ha lykke til videre med diett og behandling ) Husk å holde meg oppdatert Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7844543-elise28/#findComment-7906658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå