Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Jeg var på ultralyd for ca 3 uker siden og fikk beskjed om at jeg får en liten guttebass, er det noen som har fått denne beskjeden og som har vist seg å være feil?
lbhu Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Det pleier vel kanskje heller å være omvendt: at de som får beskjed om at det er en jente heller får en gutt. Når de sier det er en gutt, så har de jo sett et kjønnsorgan... Hos oss viste jordmor oss tydelig hvor pungen og tissen lå på gutten. Jeg så det ikke selv, men stoler på jordmor:-)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Det er jo alltid en sjanse for at hun kan ta feil. Har hørt om tilfeller der jordmor har mistatt navlestreng for å være en snurrebass... Men stort sett er de jo trent til å se detaljer på ultralyd og har ofte rett.
doble Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Alle de 3 jeg vet om som har fått opplyst feil kjønn på UL, fikk vite at de skulle få gutt..med stor sannsynlighet! Men ut kom ei jente;) Det er fordi jentene kan være hovne nedentil, og se ut som det er en pung.. Jeg så tydelig at det var en jente vi skulle få. så kjønnsleppene, og ingen tissemann.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Vi ble vist en liten tissemann, så det er nok en gutt. Men jeg har hørt at det kan bli gjort feil.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Hørt om mangen som har gått i den fellen ja. Kjenner noen som har bare kjøpt rosa/blått og det motsatte har kommet ut. og ul har til og med blitt gjort sent i sv.skapet. På sykehuset her vil de ikke engang gi antydning til å si kjønnet. Det blir det det blir uansett :-)
beri Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 vet om ganske mange faktisk som har fått beskjed om feil kjønn, så jeg stoler ikke helt på jm
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 Vil veldig gjerne ha flere erfaringer!
lilleingrid m/TUL 20.april Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Jeg spurte jm om hun kunne se hva det ble. Hun surra litt rundt med ul-pinnen, roterte litt rundt hehe....og plutselig sier hun "åh, nå er vi mellom beina, så nå skal vi se her...." Hun så instendig på skjermen, roterte litt mer rundt med pinnen og "hmmm'et" litt før hun sa "-vet du, jeg TROR det er en jente men jeg tør ikke være helt sikker. Jeg ser ingen testikler men penis men det kan være jeg tar feil" Så, egentlig lever vi i lykkelig uvitenhet sånn sett. Når jeg gikk gravid med første var jeg til ul's mange ganger pga seteleie og selv DA var jm ikke helt sikker.
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Jeg fikk beskjed om at det blir en lillesøster da jeg var på UL på Volvat forrige uke. Fikk se to tydelige hvite striper som visstnok var kjønnsleppene. Var på oridnær UL onsdag denne ulen og da kunne jordmoren først ikke se hvilket kjønn det var pga at navlestrengen var i veien, etterpå trodde hun at det kanskje var en jente - men det var etter at jeg hadde sagt jeg hadde jentefølelse. Sa ikke på ordinær UL at forrige jordmor hadde sagt jente, ville se om vi fikk samme beskjed:)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #11 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har fått beskjed om at det skal være gutt, men symptomene denne gangen er helt annerledes fra da jeg fikk gutter tidlidgere. Vet ikke jeg, men jeg tror faktisk det blir ei jente.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 19. januar 2007 #12 Skrevet 19. januar 2007 Vi var paa tidlig ultralyd i gaar (13+4) og ultralydteknikeren (som visstnok er veldig flink--og dette er det eneste hun driver med) sa at vanligvis kan man ikke si noe om kjoenn saa tidlig, men at akkurat i vaart tilfelle var hun nesten sikker paa at det var ei jente. Hos mange jenter er visst tissen ganske hoven, slik at det kan forveksles med gutt, men paa ultralyden vaar saa hun ingenting som kunne tyde paa guttetiss. Hun sa riktignok at vi ikke burde handle inn klaer enna--og vi skal paa ultralyd igjen om 6 uker, men da vi gikk ut smilte hun og sa: "It's a girl." Saa vi faar se om hun har rett. Etter den opplevelsen har vi begynt aa tenke og prate om babyen som jente--og hvis det blir en gutt tenker vi vel at han bare faar tilgi oss det. :-) Det blir spennende.
vero86 Skrevet 19. januar 2007 #13 Skrevet 19. januar 2007 De kan jo også se egglederene på jentene! og på den måten si sikkert at det er jente! Det sa de vertfall til oss forriegang! Jeg stoler på jordmor jeg....
alicen Skrevet 19. januar 2007 #14 Skrevet 19. januar 2007 Jeg fikk se en tissetass på ultralyd..og ut kom en jente. Lurer fælt på hva det var jeg så
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #15 Skrevet 19. januar 2007 Det må vel kanskje ha vært navlestreng el klitoris?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #16 Skrevet 20. januar 2007 1000 takk for mange svar, det er tydlig at mange har opplevd å få feil svar. Er det flere som har opplevd dette så del deres erfaring.
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 23. januar 2007 #18 Skrevet 23. januar 2007 Hmmmmmmmmmmm nå ble jeg veldig usikker!! Fordi jm var såpass usikker , men hun trodde det var en jente!! Hva er sikrest? Guttebeskjed eller jentebeskjed?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #19 Skrevet 23. januar 2007 Det er vel absolutt sikkerest å se gutten.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #20 Skrevet 23. januar 2007 Sikrest å se gutten? Jeg er jammen ikke så sikker på det. Jordmoren hos oss sa at de kan godt tro at de ser en guttetiss, men at det kan være en hoven klitoris el. I de tilfellene der de ringer rundt og du ser tydelig en guttetiss og pung, så er det vel ganske sikkert!! I de tilfellene der de sier at det er jente, så er det jo fordi de har sett de 2 strekene!! De 2 strekene/prikkene skal jo ikke gutter ha eller hva? De kan ta feil begge veier. Sier de 98 % sikkert, så har de som regel rett. I de tilfellene der de tror, hadde nok jeg vært mer usikker.. Da har de kun sett noe som indikerer det ene eller andre.
Nordlyspar♥ Skrevet 23. januar 2007 #21 Skrevet 23. januar 2007 Tantebarnet mitt var en gutt helt til HUN ble født, hehe... det var en overaskelse for foreldrene, som hadde kjøpt mye blått.... Men men farger er nå bare farger....
Cam_gutt_4_6 Skrevet 23. januar 2007 #22 Skrevet 23. januar 2007 Vi så en gutt på UL forrige gang, og det var en gutt som kom ut. Denne gangen sa jordmor hun ikke var sikker (pga stillingen til barnet), men hun mente det kunne skimtes en gutt. -Jeg derimot føler at at dette svangerskapet er annerledes enn forrige, så selv om jeg kaller magen for "han" av gammel vane, så har jeg en liten formening om at jordmor tok feil. -Dessuten er sønnen min på 2 og ett halv overbevist om at han får en lillesøster, selv om jeg konsekvent snakker om lillebror..
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #23 Skrevet 23. januar 2007 Har mange venner som har fått feil kjønn på UL! Begge ventet jenter i følge UL, og fikk gutter. -For en av dem, som hadde 3 gutter fra før, så var det ett tøft slag, mens den andre var like fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #24 Skrevet 23. januar 2007 De som har sett både pung og tisselass bør vel være ganske sikre?
åh.mai du skjønne gutt Skrevet 23. januar 2007 #25 Skrevet 23. januar 2007 Stakkar dere som lever i håpet om at gutten deres er ei jente selv om dere har fått klar beskjed. Jeg venter gutt nr 3 og da stoler jeg på det. Jeg så jo tissen og pungen, tror ikke det er til å ta feil av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå