Meg + 2 prinsesser Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Veninnen min sa at de testet om de kunne telle til ti, kunne alle fargene osv, men det kan vel ikke stemme? Noen som vet hva de gjør, uteom veing og måling?
pøber´n & je Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Var ikke no test ang farge og tall her. Veit non får en liste med ord, som dom burde kunne, men det hadde heller ikke vi. Var kontroll ta vekt og høgde og så prata en med legen. Sjekk ta at ballesteina var i pungen (gjelder sjølsagt gutter, men det skjønte du sikkert).
Meg + 2 prinsesser Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2007 ÅÅkei. Takk for svar:) (hehe, regna med det var gutta boys ja;))
gullskattmamma Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Vi var på 2-årskontroll idag. Legen lytta på hjertet/lungene, lyste på øynene, sjekket at begge stenene var på plass i pungen og så hvordan han gikk. Helsesøstra så på når han lekte litt på gulvet. Var en sånn leke som det "popper" opp forskjellige dyr når man trykker, vrir og skyver på knapper. Han måtte også pusle puslespill, sånt puslespill der en og en brikke skal plasseres i riktige hull. Hun spurte oss om han kunne mange ord, også pratet hun med han mens han lekte. Hun lekte litt sammen med han, da fikk de hatt en liten samtale. Det var vel stort sett det som skjedde på kontrollen. Tror ikke det er vanlig at de tester om de kan alle fargene, og telle til ti.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2007 Tusen takk for svar:) Synes det var litt merkelig om de skulle kunne så mye, så tidlig. Ho blandet kanskje med 3 års kontroll.
nick_353770 Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Er selv fra Halden og var på 2-års kontroll forrige uke.Det ble målt høyde og vekt. Legen sjekket syn, hørsel, hals, mage, hjerte, lunger, hofter, om det var lik lengde på beina, om hun gjenkjente enkle dyr. Han prøvde med farger, men det var IKKE noe de krevde. Hos helsesøster var det bare hyggelig samtale mens snuppa lekte:) Ikke noe å være bekymret for:)
Mellem Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 Her er det kontroll ved 2,5 år og vi fikk et dobbelt ark med ord som vi skulle krysse ut de han kunne. Men jeg gidda ikke det for han prater som en foss. Vår kontroll gikk kun på ord og forståelse. ingen legesjekk
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #9 Skrevet 21. januar 2007 I stavanger er det, i tillegg til helsesjekk, en bamse som helsesøster oberverer hvordan barnet leker med. Hun sier feks. Kanskje bamsen er sulten og så har den da alstå en liten skål med skje og så skal da barnet liksom ungen mate bamsen (eller som min gutt gjorde: "ga" bamsen skjea og tallerken og sa "klare sjøl"....kremt), og kanskje bamsen vil sove og så legger ungen bamsen i senga si. osv osv. Det er vel for å se hvordan barnet fungerer med samspill og om det forstår enkle beskjeder og kan noen ord.
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #10 Skrevet 21. januar 2007 og det med farger og telle til ti er vel 4 års kontrollen (her er det ikke 3 års kontroll, tror jeg)
Mogop fikk augustgutt Skrevet 21. januar 2007 #11 Skrevet 21. januar 2007 vi ble målt, veid og måtte putte klosser i sånne hull (i sånn boks du vet..) også snakket vi om mat, søvn og vaner. Du er ikke der for å teste det du har lært ungen din. jenta mi er forresten 2 1/2 og skikkelig dårlig på farger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå