minbittelillegutt Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 begynner en ny tråd jeg, blir så himla lang den andre... Vi er fortsatt hjemme og koser oss som bare det. Alt går foreløpig kjempe bra og lillegutt koser seg. Han er nok en 4200 gr nå og 54 lang. Det høres ut som vi har skaffet oss en liten ponnie om nettene her...makan til knirk og press har jeg aldri hørt..he he.. men det gir seg vel snart...håper jeg..!! Vi har forstatt ikke vært på trilletur, vi velger å vente enda lenger med det - ikke føler jeg noe stress med det heller, alt til sin tid :-) Helsestasjonen her er helt fabelaktige også, de kommer hjem til oss når det er noe, vaksiner eller kontroll. De vil ikke se oss hos dem før lenge enda. Godt å bli forstått!! MEN lurer på en ting, han er jo fryktelig ivrig med armer og ben - de går alle veier til enhver tid...og bena er ofte så stive at det ikke er mulig å bøye dem inn igjen heller.... er det noe jeg skal prøve å roe ned eller er det heeeelt vanlig?? vi skal begynne med fysioterapi om noen uker, så vi er i rute...håper jeg.. Vet dere, jeg var på et møte i dag - og hun jeg skrev kontrakt med var født 3 mnd før tiden og er nå DEN DAMA på ca 30 år!!! Så godt kan det gå!!!! klem
har en liten spire i magen min Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 HEI!!! herlig å lese om dere, får jo helt frysninger her. lillegutten min kom 3 mnd før termin, nå er han en stor og herlig kar, som er blid stort sett hele tiden. eneste vi sliter litt med, er venstre hånda. han " glemmer " at han har den. vi kom igang fort, trilleturer og traff folk.. men det er opp til hver og en, hvor lenge man vil vente. Det du nevner om beina og stivhet var også sånn til gutten min. Nesten så han stod av seg selv, fordi beina var så stive.. hehe. MEN, det kommer seg etterhvert.. De er ikke ferdig utviklet, og klarer ikke å " hente seg inn " så raskt, som fysio-dama vår sier. De er en stoooor ( eller liten ) geleklomp den første tide.. Plutselig er han en baby, som alle de andre rundt oss! Håper det går bra. Ammer du eller gir du MME? Stor klem fra oss
minbittelillegutt Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2007 Hei igjen, jeg kunne nok helt sikkert tatt han med ut på tur, men jeg tenker litt sånn - han har kjempet så hardt og lenge for å få komme hjem, så jeg vil ikke ta sjansjen på at han blir forkjøla. Jeg legger jo opp til lange dager selv, men hva gjør vel 3 mnd inne av et helt liv tenker jeg... Dagen etter fødsel i Spania, fikk jeg noen piller av legen som jeg måtte ta. Pga språkproblemer og et hode under armen så svelget jeg de pillene uvitende om at det var for å stoppe melkeproduksjonen.. antakelig fordi de regnet med at dette var nytteløst... Så her går det i MME så det suser, han virker veldig fornøyd med det. Jernet er jo selvsagt noe dumme greier, men sånn er det bare!! Han har blitt en skikkelig baby nå, en riktig så sterk en også. Oppdager nye ting hele tiden, moro å følge med:-) Det med venstre hånda til sønn din, vil det komme seg etterhvert eller er det en lettere "senskade"? hvor gammel er han nå? kram
har en liten spire i magen min Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Ja, så klart. man gjør som man føler for, og tida for å trille tur kommer! Jeg mistet melka, lillegutt klarte ikke å suge og derfor ble det ikke stimulert. Selv med pumping også. var nok altfor stresset over situasjonen også. Men, han vokser som bare det, han er blitt stor og sterk og er livlig. Han er 8 mnd om tre dager :-) Tida går fort, breeems! Så, MME funker det også! Det med hånda er " senskade " ifølge fysio. Litt snedig, hu gjør oss alltid bevisst på at " han er jo tross alt født 3 mnd for tidlig! sjeldent premature ikke har noen skader " Vi vet om flere premature som er som andre barn, så vi lukker akkurat det øre :-) Legene tror det er noe som kommer seg etterhvert, med litt trening. Morsomt å se hvordan de utvikler seg. Nå har min satt i gang med rulling, å det er et stoooort framskritt :-) Hilsen meg over som var irritert og smålei, men er ikk det nå lenger. hehe
§iris§ Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 minsta mi ble født 3 mnd før tiden hun å.. men det var ikke det jeg skulle si.. jeg vet av en som ble født 3 mnd før tiden like etter krigen jeg.. og han har det kjempe bra.. bodde i en sko eske førte tiden av sitt liv da men.. hehe... og ingen trudde at han kom til å overleve.. for det fantes ikke så mye for dem i den tiden.. for det var mange som mista det man hadde da.. men dem klarte det dem.. så det er håp.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå