Terje W Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Lurer på om det er noen som kan fortelle meg om det er bra eller ikke å bade datteren min på 14 mnd om hun har feber? Feberen ikveld var på 39,6, å hun har fått 1 paracet stikkpille. Isåfall hva bør jeg passe på?? Er det bedre å ta en vaskeklut bare å heller vaske med den?? Hilsen Terje
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 vi pleier ikke å bade når poden vår har feber, men det er noe vi har bestemt! om det er bra eller ikke vet jeg ikke. kan jo bare ta en klut og vaske litt til hun er feberfri da! god bedring til snuppa:)
Sophie juli 2005 Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 ville også unngå det - de får fort litt trekk på seg mens de er våte og det er ikke så lurt når de ikke er i form. god bedring :-)
Expat Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Hmmm, her jeg bor (Tyskland) anbefales det å gi barnet et bad som er to grader kaldere enn barnet etter at man har gitt paracet, for det reduserer tempen på en rask men skånsom måte. Blåser du såpebobler så tolererer barnet det bedre. Behøver ikke vaske håret.
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Har nok ikke noe å si så lenge det ikke trekker i rommet...og dere tørker håret godt. Selv bader jeg ikke tulla mi når hun har feber, men det er rett og slett fordi jeg ikke liker å bade selv med mye feber:o)
Lree Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Det er faktisk et sykepleietiltak å gi noen med feber et bad. Ikke bare for å kjøle ned, men også fordi man føler seg renere og man føler velvære etter et bad. Det kan også være avslappende.Bad er som nevnt også bra for å kjøle ned. Bare man tørker godt og tar på tørre luftige klær. HIlsen sykepleiestudent.
brooklyn Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 vår lille mann elsker å dusje og når han har feber får han stå ekstra lenge i dusjen. Med ørelite kaldere vann enn vanlig. Så lette klær på etterpå, med tørt hår, selvsagt. Når jeg selv har feber kan jeg stå i dusjen i evigheter. Synes det er nesten behagelig i forhold til å være iskald/kokvarm om hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå