Gå til innhold

Hvordan skal man klare å vente i 3 måneder på å fortelle tidenes herligste nuhet??

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips? Forstår ikke hvordan jeg skal klare å vente i 6 uker til!!!????

Det er jo helt vannvittig lenge! Har så lyst til å fortelle det til alle jeg kjenner og alle jeg ser!! Hvordan gjør dere det??????

Fortsetter under...

Hei, på deg!

Vi fortalte det til familien med en gang vi fant det ut. Noen på jobben ble også informert. Nå har magen blitt så stor at alle ser at jeg er gravid, så nå er det ingen hemlighet lenger. Det er jo også vanskelig å skjule at man er grønn i trynet og løper på toalettet og kaster opp flere ganger i uka på jobben. Dessuten er jo dette en fantastisk nyhet, så hvorfor vente?

Godt å høre at det er flere som syns det er vanskelig..Trodde det var veldig vanlifg å vente til uke 12 jeg! Er bare 4+4 så det er jo veldig tidlig. Samboeren har lyst til å vente helt til uke 12, for da er vi liksom sikre på at alt har gått bra. Jeg har fått forhandla frem til uke 8 nå tror jeg. Det er jo helt forferdelig å holde noe sånt inni seg.. =) Er jo så glad!!

Hva sier dere, er dte ikke greit å fortelle det i uke 8?

Hvis vi skulle være så uheldige å miste, hadde jeg nok fortalt det til de fleste- for da ville jeg jo vært helt utta meg!!

Håper å satser på at alt skal gå kjempe fint, har så lyst til å fortelle!!! =)

Jeg fortalte det til foreldrene mine 2 dager etter at jeg fant det ut - dvs da jeg var 4+2! Alle vennene våre fikk vite det på nyttårsaften(kunne jo ikke drikke - så de hadde forstått det uansett...)

Vist noe forferdelig sko skje hadde de fått vite det uansett, så ser ikke hvorfor vi skulle vente med å si det...

Nå er jeg 10uker på vei!

Annonse

heihei. Vi har fortalt det litt etterhvert. Først til de nærmeste, så til litt flere, og i dag vet nok "alle" det. Er ikke fullt 12 uker på vei, men nærmer meg og har en god følelse. jeg klarte ikke å vente mange ukene før jeg sa det hjemme, og mine beste venninner fikk vite det samme dag som testen ble tatt. Men her må man vel bare følge magefølelsen.

Det er kjempevanskelig å vente, ja! Selv prøver jeg meg med en mellomting. Har sagt det til søsteren min, et par gode venninner, og mine nærmeste kolleger på jobben. Er 8 uker i dag, og alle andre må vente til vi nærmer oss 12 uker.

På den ene side vil jeg gjerne ha noen å dele sorgen med dersom -gudforby- noe skulle gå galt.

På den annen side er det veldig kjipt om "alle" vet det, når noe skjer. Så du i den neste måneden må avvise alle lykkeønskninger fra bekjente som bare fikk med seg den første nyheten og ikke den andre...

Det jeg sier til meg selv når jeg prøver å være sterk og vente er at det er mye hyggeligere å fortelle det til familien når vi alle kan slippe jubelen løs. Sier jeg det nå kommer familien bare til å bekymre seg unødig for meg, pluss at det er slitsomt for f.eks mamma og pappa å vite at de skal bli besteforeldre, men ikke få lov til å si det til venner, bekjente, kolleger osv.

Ved å si det til de nå fordi jeg selv ikke klarer å holde tett dytter jeg på en måte bare den utfordringen videre over på dem, hvis du skjønner?

Et argument til for å vente: 11. februar er morsdagen. Hvis alt går bra er jeg da 11+2 på vei. Tenker å pakke inn et kort til mamma der det bare står "De beste gavene er de du lager selv. Gratulerer, du skal bli bestemor!"

Det får vi ikke gjort om jeg sier det nå :-)

Vi har fortalt det med en gang, alle de fem gangene.... Jeg har to barn + en på vei + to MA. Hyggelig å kunne fortelle det, mens det ennå er en overraskelse. Har alltid gjettet det før de har fortalt det med de (få) vennindene som har holdt tett til uke 11-12. Dessuten synes jeg at det er veldig greit at folk vet det når man mister også. Lettere å delta i skuffelsen når de har fått tatt del i gleden også! Mamma og Pappa ville det vært utenkelig for meg å ikke informere med en gang, men der er vi forskjellige.

Lykke til uansett hva du gjør!

Hei hei!

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid ( 5.uke nå ) .

Vi har ikke klart å vente med å si det!

De fleste vennene mine visste jo at jeg hadde tatt ut spiral, så de spurte jo regelmessig om jeg hadde fått mens. Kunne jo ikke juge å si at mensen hadde kommet da!

Så siden vennene våre visste det syntes vi det ble feil at de kommende besteforeldrene ikke skulle få vite det..

Vi sa det til de fleste ganske tidlig. Både til foreldrene våre og til våre gode venner! De eneste som ikke har fått vite noe særlig, er slekta lenger ute. De har vi jo heller ikke kontakt med hver dag!

Her i huset skal vi vente til jeg er omtrent 11 uker på vei. Da er det en familiebegivenhet på samboers side, så da kan vi fortelle det til alle da. Og rett etter da eller rett før skal vi reise hjem til min familie som bor på en annen kant av landet og fortelle det der :-)

Syns det går greit å ikke si noe enda, for den eneste vi ser sånn til daglig er svigermor, alle de andre i familien bor langt unna og jeg vil ikke si det på telefon. Vil jo gjerne se ansiktene deres :-)

Vi har vel i grunn funnet ut at vi skal fortelle det i uke 8, for det er bare 3 uker til. Og når vi endelig har kommet så langt - kan det jo faktisk hende at vi finner ut at vi vil drøye den litt lneger. I og med at det da nærmer seg 3 måneder. Har en veldig god mageføelse på at dette skal gå kjempe bra! Men det er liksom trygt å vente litt , siden det enda er så tidlig!! Men jeg gelder meg veldig!!! Kommer til å skrike dte ut!!! =)=) Hehe

Annonse

det var en utrolig god ide` å si det på morsdagen!! Ble litt inspirert;) kanskje jeg klarer å vente til da, da er jeg 10 uker på vei...men hadde egentlig bestemt meg for å fortelle det neste helg, hm... Men god ide`!!

Jeg har vist om graviditeten min i 4 dager og har allerede rukket å fortelle det til familie og venner + noen kolegaer. Hadde bestemt meg for å vente litt, men det klarte jeg dårlig. Hvis noe går galt så vet jeg at jeg vil fortelle det også, så ser ikke helt vitsen med å vente i 12 uker med å fortelle en slik fantastisk nyhet.

Skjønner godt hvordan du har det. Har visst det selv en hel uke nå, og det har vært flere ganger jeg har holdt på å "sprekke".. Vil jo bare dele det med alle.. Så nær familie få nok vite det før de "vanlige" 12 ukene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...