Gå til innhold

Tenker dere paa lus naar dere hoerer navnet Lucy?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes Lucy er kjempe fint:)

Om andre barn mobber henne pga navnet vet man jo aldri..

Barn er ikke alltid like snille med hverandre.

Jeg tror ikke det har så mye med navn å gjøre egentlig.Liker dere Lucy, synes jeg dere skal gå for det:)

Annonse

Takk skal dere ha, virker som gjennomsnittet av dere i Norge ikke synes det er rart saa da blir det kanskje det....

Det kan jo og bli en gutt og der er jeg helt blank...

Jeg vil helst at det skal hoeres likt up paa engelsk og norsk, og helst ikke ha r i paa grunn av det. Alle forslag mottas med takk...

Jeg hadde lurt paa Isak men naa ser det jo ut til at det er saa poppis for tiden saa da vil jeg ikke velge det heller...

(snart bare 6 uker igjen saa maa snart bestemme oss......)

Annonse

Der tar du feil, Lucy er ingen forkortelse for Lucifer, men for Lucia - en katolsk helgen. Av latin lux, lys.

Skytshelgen for Siracusa; for bønder, angrende prostituerte, glassmestere, kusker, syersker, salmakere, skreddere, vevere, knivsmeder, skrivere, notarer, vaktmestere og dørvoktere; i England forfattere, advokater, tjenerinner og dørselgere; for synet; for blinde, syke barn, mot øyensykdommer, legemlig og sjelelig blindhet, blødninger, halsinfeksjoner og dysenteri.

Helle

koselig Beatles sang om LSD ...? (LucySkyDiamonds, skjønner..?)

merkelig valg av adjektiv vil jeg påstå.

Jeg tenkte forøvrig også på denne sangen, og på Lucia.

Men bare fordi du spurte egentlig. Navnet er helt fint, og jeg kan aldri tenke meg at det vil bli et problem!

godt valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...