Gå til innhold

Hva jobber dere gravide her inne med? =)


Liten snupp + liten spire =)

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg jobber i barnehage og har hørt at man skal være forsiktig med tunge løft, spesielt de første månedene.. Trodde liksom ikke dte var så farlig jeg, men en dame på jobben mente at man faktisk kan miste hvis man ikke tar hensyn, særlig i starten..

 

Lurte på om dere her inne vet noe om det? Og hva dere jobber med og hvilke hensyn dere tar?

 

Lykke til alle mammaer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. med min første jobbet jeg og i barnehage,man skal nok være litt forsiktig...ikke ta de tyngste løftene ihvertfall......men jeg tror kroppen sier i fra.

jeg håper jeg er gravid igjen nå,og jeg driver familiebarnehage hjemme....og jeg tror jeg kommer til og være litt forsiktig med løft og sånne ting,hvis jeg får vite at jeg er gravid nå...men som sagt...kroppen gir nok beskjed...

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg jobber som elektiker i Nordsjøen. Kommer til å ikke ta de aller største løftene der ute denne turen, nei. Tror det beste er å høre på kroppen ja, men også tenke at selv om man er gravid, er man ikke syk. Jeg trener styrke til vanlig, og det fortsetter jeg med så lenge jeg ikke får noen plager med det.

 

Ellers alle jenter: Lev livet med barn i magen, og kos dere masse disse månedene fremover!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ped.leder i barnehage. Snakket med legen om dette, og han sa at jeg skulle gjør akkurat det samme som før.... Bare pass på at du bærer på rett måte! Barnet ligger så trygt og "langt inne" i magen at det er ikke noe å bekymre seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i barnehage som ped.leder, og er 6+5 på vei. Jobber på småbarnsavdeling så mange løft i løpet av dagen. Men de er ikke så tunge disse små og vi har heis til stellebordet som jeg tenker å bruke mer når magen blir større. Har gjort akkurat som før, og slapper heller av litt hvis jeg merker at jeg blir sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Måtte flire litt når jeg leste nedover her, jammen mange av oss som jobber i barnhage:) Selv jobber jeg som førskolelærer 2. Blir mange løft i løpet av en dag, så jeg prøver å begrense meg mest mulig, men å unngå det helt synes jeg blir vanskelig. Men kroppen min sier ifra når jeg har løftet feil og for mye så får satse på at det er bra nok:-D

 

Lykke til alle mammaer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja artig med så mange som jobber i barnehage;) Vi blir jo litt fristet når vi får være med så mange søte små!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også på småbarn og det blir utrolig mange løft i løpet av en dag. Det er sikkert lurt å prøve å begrense noe, men en dag uten løfting er jo ikke mulig =) Får satse på at kroppen sier ifra her også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Æ jobbe åsså i barnehage. E pedagogisk leder på storbarnsavdeling. Merke at æ styre litt unna dæm tyngste løftan for tida ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i barnehage.. Jobber på 3-6 års avdeling.. så løfte gjør jeg ikke så mye.

Men fikk beskjed av legen og prøve å holde meg unna de sykebarna.. minst mulig smitte i denne perioden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er sykepleier i akkuttmottak, og det går foreløpig greit. Er i uke 10, og har ikke forandret på noe i arbeidsoppgavene mine foreløpig. Men skal egentlig på nattevakter til uka, men skal til sjefen i morgen og bekjenne at jeg er gravid. Hadde 1 nattevakt forrige uke, og det gikk ikke bra pga at jeg ikke klarte å holde meg våken, og heller ikke sov så godt som jeg pleier etter vakta. Ble rett og slett syk av den ene vakta. Ellers merker jeg at jeg er mer forsiktig med enkelte pasienter, narkomane og utagerende. Prøver også å styre unna de verste skadene da jeg er fryktelig sensitiv for tiden. Begynner å gråte for ingenting... Og snakker derfor ikke med pårørende. Har fortalt til noen på jobben at jeg er gravid for å slippe litt vanskelige ting. Har møtt stor forståelse, men gruer til å snakke med sjefen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allmennlærerstudent (faktisk). Også jobber jeg i barnehage... *knis* Men bare ved siden av studiene da. Litt hjelpeassistent. Har aldri jobbet profesjonelt som førskolelærer. Men det er jammen kos. Nå har jeg funnet ut at jeg har termin 3 mnd etter en av mammaene i barnehagen også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også førskolelærer i barnehage:)

Er ikke gravid enda, men håper gjerne at jeg blir det snart!

Sist jeg var gravid så jobbet jeg til jeg var 7,5 mnd på vei. Merket godt de tunge løftene etterhvert ja. Men jeg synes ellers det gikk greit, for både personalet og ungene viste hensyn til meg og magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er administrasjonssekretær, så så mange tunge løft blir det ikke, akkurat. Det er heller hjemme det kan bli litt av, med en aktiv 2-åring i hus. Men mannen min er veldig flink og tar seg av det meste, i grunnen. Har ellers en veldig stillesittende jobb, da, så jeg passer på å gå trapper og sånn for å få et minimum av mosjon... Ellers er det verste her kaffelukta. Klarer det ikke lenger! Og jeg som drakk kopp på kopp før. Kollegene har lagt merke til det... Jeg sa noe om at jeg er et periodemenneske, og nå er jeg inne i "ikke-drikke-kaffe-perioden"...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg jobber egentlig som helsesekretær, men jeg er nå ute i permisjon.

I den jobben min så er det ikke tunge løft i det hele tatt. Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt litt hensyn til det. =)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at så mange jobber i barnehage da =) Det gjør jeg også!!! Holder meg unna de tyngste løftene ellers gjør jeg alt som før =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, men får vel slenge meg på og innrømme at jeg også har jobbet i barnehage :-)

 

Nå som jeg studerer jobber jeg litt på et sykehjem. Jeg hadde en blødning på onsdag, og måtte holde meg i ro de nærmeste dagene og unngå tunge løft og trening. Jeg ble så usikker på om jeg kunne jobbe i morgen på sykehjemmet, så jeg ringte idag og de anbefalte meg å holde meg hjemme.

 

Egentlig litt godt for formen er ikke akkurat på topp kjenner jeg. Skal nok jobbe når jeg er i form igjen, men da tar jeg hensyn til tunge løft ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Ranheim sone i trondehim i omsorgsboligen! Trives massevis! Blir kjedelig å ta permisjon... Trives så godt med alle kolleger og brukere! Heldig vis er det lenge til da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...