Gå til innhold

STREPTOKOKK B

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen flere her som har fått streptokokk b.?

var til legen i dag og fikk høre at jeg har fått det. ble skremt da legen fortalte hva som kan skje med gutten min som ligger i magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok testen, men den var heldigvis negativ...

Tror du skal få antibiotika for det.

Skrevet

Tok testen forrige uke, men har ikke fått noe svar på den siden jeg glemte å spørre.

Man får antibiotika kur før fødselen og en intravenøst under fødselen + at barnet får atibiotika umiddeltbart etter fødselen. Det er det jeg fikk beskjed om...

Skrevet

er det bøodprøve som blir tatt da eller??

Skrevet

blir alle testet for streptokokk B, eller må man be om det?

Skrevet

nei det er urinprøve somn du leverer inn når du er på kontroll 4 uker før termin.

Skrevet

Du må be om det. Trodde selv det var en blodprøve, men det er en vattpinne de stikker opp i skjeden, for det er jo der bakterien evt er. Gjort på 1-2-3.

Skrevet

Urin prøve er ikke 100% sikkert.

Det sikreste er og ta sånn test i sjeden.

Skrevet

ok legen sa ikke noe om det til meg. har snakket med sykehuset om dette og de skal ha antibiotika klar når jeg kommer og føder. er kommet i uke 38.

Skrevet

Det er like sikkert begge deler, urin og skjeden, tas så nærme terminen som mulig. Vanligst i uke 37 / 38.

I følge norsk lov skal legen ta testen av den gravide hvis den gravide selv etterspør den. Legen er ikke pålagt å tilby testen.

Skrevet

...fint å vite at de er PÅLAGT å ta den når vi spør! Har spurt og fikk beskjed om at det IKKE var nødvendig, JM sa det samme når jeg spurte henne. Får nok BE instendig om å få den tatt, da!!

TAKK!!!

Skrevet

Jeg tok den rett når jeg ble lagt inn. Det ble påvist streptokokk B. Det som skjedde var at de satte vesla på antibiotika umiddelbart etter ks. Hadde hasteks etter to døgn i fødsel. De hadde henne på kur til resultatet om hun var smittet kom dagen etterpå.

Skrevet

jeg har jo pleid å fått mine barn noen uker før tid. kankje jeg skulle bedt om dette til neste kontroll.... kor lang tid tar det før en får svar på prøvene, blir litt bekymret av dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...