Vestlending med to, snart tre? Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Snakka med legen i telefonen i dag, men glemte å spørre om noe. Noen som kan hjelpe. Målte jerninnhald i blodet og dette var 13,4. Legen sa at dette var bra. Betyr det at jeg da bør fortsette å gå på jerntabletter eller bør jeg kutte dem ut når det er bra???????????
nr.2 i februar Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 legen min sier de har mer eller mindre gått bort fra at gravide bør ta jerntilskudd. Det er fysiologisk og går i en kurve uansett.. ville ikke tatt mer hvis jeg var deg. 13,4 er jo kjempebra.
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Var bra innhold ihvertfall, men er visst ikke bra å ha for mye heller, du kan jo kanskje trappe ned litt(?).. Lenge til du skal til legen igjen?
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2007 Skal til legen igjen om 2 1/2 uke. Satser sikkert på å ikkje ta noko, og så kan eg heller begynna litt igjen om han meiner det er nødvendig. Jordmora meinte eg kunne ta sidan eg hadde jernmangel tidlegare. Godt å sleppa desse tablettane også. Tusen takk for svar!!!
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 13,4 er høyt nok...ikke bra med for mye jern, så det er nok lurt å kutte ut, med mindre du har veldig lavt jernlager da...Jeg fikk beskjed om at jeg kunne gå over til halv dose da jeg nådde 12.2 og da skulle jeg bare gjøre det et par uker for å "fylle jernlageret".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå