Gå til innhold

sykepleiestudent

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er sykepleier og jobber på lungeavd på sykehus...Hvilke inhalasjoner tenker du på? Hvis pas. får inhalsjoner på forstøver får ikke du i deg særlig mye om du er i samme rom. Hvis d blir låst ut i hele rommet(sånn d ofte blir på barneavd) er d gjerne greit å vite hvilke medikament d gjelder, og om d er skadelig. D kan du slå opp i felleskatalogen...D du må passe deg ekstra for er cytostatika, d er farlig for babyen! Ellers kan d være greit å bruke hansker når man blander antibiotika, og ellers være litt ekstra forsiktig når man lager til medisiner...Også greit å vite hvilke smitterom man skal passe seg for...men stort sett går d på sunn fornuft, du kan jo evt høre om avd har noen retningslinjer? Hvis du er så kort på vei at du ikke vil si noe, får du bare være litt ekstra forsiktig, d gjorde hvertfall jeg... :) Håper dette hjalp litt :)

Stort sett de inhalasjonene der jeg jobber og...ikke farlige...Bruke hansker og stellefrakk hvis man skal være i kontakt m noen som har fått cyt-kur, cellegiften skilles ut gjennom huden og i alle kroppsvæsker og er farlig for barnet...Bruke hansker når man blander antibiotika, og selvfølgelig, ikke løfte for tungt alene, vent heller til noen kan hjelpe deg osv...Satser på at d går fint! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...