Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har hatt eklampsi? (mener ikke vanlig preeklampsi).

Jeg fikk det i sommer, men har ikke lest så mye om det før i dag. Å da las jeg at det er bare 5-10 kvinner som får det per år i Norge, og at 10-30% får nyre/ eller leverskader, og nevrologiske skader(hva er det da?)

Så om noen har hatt det eller vet mye om dette så gi meg et vink da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

jeg fikk eklampsi i fødselen 30.des-06, etter vært mye syk siste uker før fødsel, ikke følt meg så syk egentlig, men fått beskjed om at bl.trykket ble høyere og høyere, og prot.i urin ++. Lå 4 dager på intensiven etter fødselen, og var visst veldig dårlig....fortalte legen meg etterpå. Går enda på bl.trykk senkende medisiner, og er i bedring. men dette har vært en skummel opplevelse. Ikke hatt noe sånt i tidligere sv.skap.

Skrevet

jeg har hatt det 2 ganger jeg... sist no så har jeg lett kunna mista livet sa dem etterpå.. dem forstår ikke hvordan jeg har klart å fått det 2 ganger siden det er så sjeldent da.. men dem sa at jeg må helt sikkrt tilbake på sykehuset for dem skal prøv å finne ut hva det er med meg og hvorfor det skjer.. var en perfekt kandidat.. ikke at jeg likte å være en perfekt kandidat..

Skrevet

Jeg må også tilbake etter ti uker for diverse prøver for finne ut årsaken.. Gynekologen var litt dramatisk,syns jeg,han sa : manglet bare kramper på skalaen hos deg før døden..... men de sa ikke hvor alvorlig dette var før etterpå da, i allefall.

Skrevet

Hadde det. Alvorlig står det i epikrisen. Jeg husker jeg fikk blodtrykksregulerende inntravenøst og at blodtrykket bare steg. Da ble det keisersnitt. Men jeg vet ikke så mye om det for det. Har fortsatt ustabilt Bt 1 år etter. Men ingen andre skader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...