Gullesnuppa! Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Er det noen av dere som har hatt eklampsi? (mener ikke vanlig preeklampsi). Jeg fikk det i sommer, men har ikke lest så mye om det før i dag. Å da las jeg at det er bare 5-10 kvinner som får det per år i Norge, og at 10-30% får nyre/ eller leverskader, og nevrologiske skader(hva er det da?) Så om noen har hatt det eller vet mye om dette så gi meg et vink da!
mliz Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Hei. jeg fikk eklampsi i fødselen 30.des-06, etter vært mye syk siste uker før fødsel, ikke følt meg så syk egentlig, men fått beskjed om at bl.trykket ble høyere og høyere, og prot.i urin ++. Lå 4 dager på intensiven etter fødselen, og var visst veldig dårlig....fortalte legen meg etterpå. Går enda på bl.trykk senkende medisiner, og er i bedring. men dette har vært en skummel opplevelse. Ikke hatt noe sånt i tidligere sv.skap.
§iris§ Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 jeg har hatt det 2 ganger jeg... sist no så har jeg lett kunna mista livet sa dem etterpå.. dem forstår ikke hvordan jeg har klart å fått det 2 ganger siden det er så sjeldent da.. men dem sa at jeg må helt sikkrt tilbake på sykehuset for dem skal prøv å finne ut hva det er med meg og hvorfor det skjer.. var en perfekt kandidat.. ikke at jeg likte å være en perfekt kandidat..
mliz Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Jeg må også tilbake etter ti uker for diverse prøver for finne ut årsaken.. Gynekologen var litt dramatisk,syns jeg,han sa : manglet bare kramper på skalaen hos deg før døden..... men de sa ikke hvor alvorlig dette var før etterpå da, i allefall.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Hadde det. Alvorlig står det i epikrisen. Jeg husker jeg fikk blodtrykksregulerende inntravenøst og at blodtrykket bare steg. Da ble det keisersnitt. Men jeg vet ikke så mye om det for det. Har fortsatt ustabilt Bt 1 år etter. Men ingen andre skader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå