Gå til innhold

Har så dårlig samvittighhet!!! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 15 mnd er blitt så fæl til å rote i blomsterkrukkene som står på gulvet. Jeg pleier å si nei, og forklare hvorfor han ikke får rote oppi der, mens jeg snur han vekk.

I dag, derimot, hadde jeg snudd han vekk fra krukka hundre tusen ganger. Jeg gikk inn på kjøkkenet i to minutter, og da jeg kom tilbake satt han fornøyd på gulvet med jord i munnen, på alle klærne og på det rene gulvet og smiiiilte. Jeg løftet han opp etter armene, han begynte å hylskrike! Jeg satte han bestemt ned og gikk. Han grein og grein lenge, men jeg sa bare: "nå kan du bare skrike, så skjønner du det kanskje". Jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet!!! Stakkars liten! Jeg koste selvsagt mye med han etterpå, men likevel!!!!!!

Kjeft på meg!!!!

*dårlig mor*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

........neida, du trenger ikke kjeft.

Alle små knøtt har faser de må igjenom, og å spise jord er tydeligvis en av dem.

Tøtta mi klartret opp i sofaen, heiv seg i vindusposten og tok seg en munnfull før hverken jeg eller pappaen rakk å si nei eller stopp.........

Problemet er at før eller senere må dem lære, så kanskje et valg er at neste gang knøttet eter jord, så sett han i lekegrinda eller ei reiseseng, og forklar at nei slikt gjør vi ikke...... Til slutt går det kanskje inn.....

Et alternativ er selvsagt å fjerne alt innenfor klatrende rekkevidde, men du verden hvor tomt det blir i stuene omkring da......;)

Skrevet

Uff, liker ikke å straffe, men må vel til... Har fortsatt dårlig samvittighet, bare så det er sagt:/ Tror jeg skal fjerne alle potteplantene til han nermer seg to år, tror det blir lettere å forklare da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...