Gå til innhold

Noen som har råd iom hvordan en kan sette igang fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som prøvde forskjellige kjerringråd, osv for å få fortgang i prosessen? og hjalp det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når jeg gikk gravid så leste jeg inne på barnimagen at bringebærkapsler skulle hjelpe...hjelpe til å sette i gang fødselen og mjuke opp der nede...:)

Så jeg begynte å ta 2 stk daglig(tror jeg) 2 mnd ca før termin... når jeg var 4 dager over så tok jeg 4-5 stk på en gang en kveld,i håp om at d funket...men neida...fikk riktignok sterkere kynnere,men ingen rier...hehe

så når jeg var 7 dager over,så tok jeg 8-9 stk før jeg la meg...å jaggu så våkna jeg halv 7 om mårran med rier!! :D:D

vet ikke om det var tilfeldig eller om kapslene hjalp...hehe.. men de hjalp uansett under fødselen da..sprakk ikke noe:):)

lykke til med fødselen;)

Skrevet

Jeg prøvde disse kjerringrådene:

Løping i trapper

Sitte på huk

Spise sterk mat.

Kjøre på humpete vei

Drikke Rødvin

Hoppe på trampoline.

Av disse var det en ting som hjalp og det var å hoppe på trampoline. Da var jeg sju dager over, og fikk rier på kvelden. Dro inn på føden, men riene gav seg i morgentimene, så var det hjem igjen. Jenta kom til slutt11 dager på overtid, da hadde jeg vært på undersøkelse og fått tøyd livmorhalsen to dager før.'

Jeg vet også om flere som har hatt god effekt med lakser olje. Men da må man jo også føde med løs mage, noe som kanskje ikke er like hyggelig.

Mitt tips er derfor å prøve å holde ut. Tror fødselen går bedre hvis kroppen er helt klar når det først setter igang.

Vet det ikke er lett men;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...