Gå til innhold

Er det noen som er her nå...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hopper fra "bli gravid" til dette forumet, jeg. Vet ikke om jeg har sagt dette før her inne, men går altså fra aktiv prøver til "prøver" uten prev, men også uten alt annet (eltester, temping osv osv)

Min kjære ønsket visst at om jeg skulle bli gravid nå, så skulle det skje som en overaskelse, og ikke som noe planlagt. Han tror faktisk at jeg klarer å bare viske det ut av hodet mitt, hehe, den gang ei. Men men; sånn er iallefall situasjonen min om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

så trist å høre at samboeren din ikke vil at dere skal være aktive prøvere! Hvorfor vil han plutselig ikke?

Mannfolk forstår ikke det sterke ønsket vårt om å få barn. De tror vi kan slutte å tenke på det hvis vi vil. Akkurat som om ønsket vårt bare er for å plage dem. Huff, håper dere snart blir aktive prøvere igjen. Du kan jo ta el-tester uten at han vet det:)

Skrevet

Hei berta :-)

Han fikk en ide om å (!!) bygge hus. Først. Men tror ikke det er hovedgreia. Det høres litt fjernt ut, lissom. Tror nok han bare ble litt skremt. Men han ville ikke at jeg skulle begynne på p-pilla igjen da, ikke det at jeg hadde gjort det heller :-) Hehe, da får HAN stå for prev.!! :-)

Men han ville heller ikke at jeg skullle teste etter el, eller bare snakke om prøving og feiling, lissom . Er ikke lett det heller da! Jeg hadda akuratt fått el-tester da han tok det opp, så jeg kommer til å sjekke denne mnd her, men kommer nok ikke til å bestille fler.

Det som er kjipt er at nå føler jeg liksom ikke den samme "gleden" lengre. Hvis jeg blir gravid, så vet jeg på en måte ikke om det er hans sterkeste ønske, eller om det bare er "greit". Greit holder ikke for min del. Vanskelige greier.

Han sier jo at det er flott om det skjer, men at det er så mye som vi kan kjøpe før vi får barn. Forstår tankegangen, men alikevel er ønsket mitt etter barn mye sterkere enn hus og båt eller alt annet materielle ting.

Skrevet

Er meg assa, har byttet nick bare !! :-)

Skrevet

Bygge hus!!?? Jøss, det var jo en ambisiøs idé. Hvorfor bygge og ikke kjøpe? Er det mer økonomisk? Men dere kan vel få barn selv om dere skal bygge hus? Dere må jo bo et annet sted mens dere bygger huset uansett:)

Bra at han ihvertfall ikke vil at du skal begynne på pilla da. Men skjønner hva du mener med at det ikke holder med greit. For min del så vil jeg jo bli gravid nå, men det jeg vil mest i verden er at han skal få like lyst på baby som meg. Hvis man tester positivt så vil man jo gerne at sambo skal bli overlykkelig, ikke bare synes at det er greit eller bli skremt. Det blir litt blannede følelser om baby når det er sånn.

Og ang det at man kan kjøpe mye før man får barn, så trenger man jo ikke et stort hus, en båt osv før man får barn. Og det er jo ikke noe som tilsier at man ikke kan kjøpe det etter man har fått barn. Man får jo gjerne bedre økonomi med årene. Håper samboeren din snart får like lyst på barn igjen:)

Klem

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Kjæresten min har villet bygge hus siden han var 11 eller noe og den idèen har limt seg fast i hodet hans. Hus før barn. Hus før ekteskap. Hus før alt annet. *sukk*

Når det gjelder den *greitt* følelsen så skjønner jeg at det er kjipt. En dag sambo hadde fått til noe skikkelig bra på data'n (husker ikke hva) og han var veldig glad for det så sa jeg: "jeg vil at når jeg blir gravid skal du være like lykkelig (hvis ikke mer) for det som du er nå. Jeg vil at du skal dø etter å fortelle det til folk samtidig som du bare vil at det skal være vår lille hemmelighet en liten stund til". Jeg tror han skjønte godt hva jeg snakket om, men som vanlig sa han ikke så mye, bare så skjevt på meg.

Men... akkurat nå hadde jeg kanskje blitt glad av *greitt*.

Skrevet

Er her, jeg :=)

Noen andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...