Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Ikke meningen å kritisere den altså. Er glad for at den finnes. Men betrakter dere alt som blir sagt der som det rette? Jeg tror at en sak noen ganger kan ha flere løsninger. Leste om ei her i dag som hadda fått beskjed på HS om å ikke gi mer enn 100-150 ml mme til babyen. Enda den viste tegn til ikke å være mett. Og jeg fikk selv det rådet at når gutten min på 2 biter, og han biter hardt! om å bare overse det og heller trøste den som blir bitt. Må si jeg ikke er helt enig der nei. Hadde ikke dere reagert når ungen biter av andre barn fingeren??
Arb.ledig husmor Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Hei! Jeg er førstegangsmamma, og hadde kanskje litt for store forventninger til hva helsestasjonen gjør for oss foreldre. Jeg har en jente som bli 4 mnd på lørdag. Når hun var 6 uker, og vi var på kontroll bemerker helsesøster at hun er skeiv i bakhodet, og viser oss ulike teknikker for hvordan vi kan endre at hun kun ligger med hodet til ene siden. Vi har gjort det trikset, og når vi var på kontroll ved 3 1/2 mnd bemerker helsesøster det skeive hodet hennes igjen.... Og når vi sier at det sa hun ved 6 ukers kontrollen også, svarer hun bare at det kunne hun ikke huske!!! Går det an?? vi fikk endelig en henvisning t fysioterapeut da, og det er eg kjempeglad for at vi har fått, for ho mener at fødselen kan ha mye m hvorfor hodet hennes e skeivt.... Og så va helsesøstra eg hadde (har nå byttet helsestasjon) veldi flink t å avbryte meg når eg snakket. Virket som hun ikke likte at eg kanksje hadde mer greie på ting enn hun... Jeg føler veldi at helsestasjonen (den eg gikk til iallfall) leste en bok før vi kom, og refererte fra den når vi var der... Og så snakket hun hele tiden rundt grøten isteden for å svare konkret på det vi lurte på.
AnonymeAnine Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har nettopp byttet helsestasjon og der er de bare sure, sure og sure! Ikke helsesøsteren, men de som jobber i "resepsjonen". SUUURE!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Går det an å bytte helsestasjon? Vi har bare en helsestasjon i den bydelen vi bor i, så kanskje det ikke går an da? Jeg har ikke mye til overs for den helsesøsteren vi går til. Hun bare maser om vi har noen spørsmål, og når vi spør om noe får vi ALDRI noe skikkelig svar.
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Jo jeg er fornøyd og har alltid vært det. Men jeg er kanskje litt av den tålmodige typen, hadde feks ikke brydd meg så hardt om den episoden om det skjeve hodet - regner ikke med at de skal huske meg etter et besøk, de ser jo så mange unger. (Det er ganske vanlig med skjevt hode, men jeg vet at jeg likevel ble jeg litt urolig når forrigemann hadde det, så man må jo bli tatt på alvor!) Jeg har lav terskel for å ringe til helsesøster, og har derfor fått et godt forhold til henne. Hun har gode og dårlige dager som alle andre og jeg har ikke vært superimponert etter hvert besøk - var skikkelig skuffa en gang fordi hun bare så på den andre babyen og ikke på min! Men hun er jo bare et menneske, og stort sett er hun kjempekoselig! På min helsestasjon er de alltid veldig blid og imøtekommende, det tar jeg som en selvfølge og ville nok sagt kraftig fra om de hadde vært sur!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Er veldig fornøyd jeg :-)
adelia*termin 18/10* Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Jeg er veldig fornøyd med hs. Fløler at de bryr seg:) Var der senest i dag. Er det noe utenom de fastsatte kontrollene er det aldri noe prb å komme til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå