Gå til innhold

Blod i avføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 5 uker gammel baby. Når jeg skiftet bleie istad synes jeg det så ut som om det var noen bittesmå prikker med blod. Ble så usikker fordi det var jo så lite. Bør jeg ringe lege med en gang eller skal jeg se det an? Vil jo ikke være hysterisk. Er så usikker siden det var så små røde prikker og ikke mange.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis blodet ser friskt ut kan det jo komme av sår rumpe. Mer mørkt blod vil komme fra lenger opp i mage-tarmkanalen. Syns du skulle tatt med deg innholdet i bleia til lege, de kan ta en test som viser om det er blod eller ikke. Tar kun et par minutter. Slike symptomer bør tas på alvor.

Skrevet

Opplevde også dette da gutten min var så liten. Du bør dra til legen for å utelukke at det er noe alvorlig. Legen fortalte meg at blod ofte kan forekomme i avf til barn under 3mnd uten at det er farlig. Hun sammenlignet det med neseblod.

Han hadde det et par ganger,men det forsvant da han ble 3mnd

Skrevet

Jenta vår har hatt blod i avføringa flere ganger de siste ukene. Har vært hos lege og venter på time hos barnelege. Fastlegen fant ikke noe rift i endetarmen, men den kan være lengre inn slik at hun ikke kunne se den. Syns ikke d er noe morsomt, men mest sannsynlig ikke farlig. Synes likevel d er greit å få d undersøkt.

Forresten, hvis du har såre pupper kan d være årsaken.

Skrevet

Dette skjedde med jenta vår også, da hun var bare noen mnd gammel. Snakket med AMk sentalen og senere med helsesøster og fastlege. De var alle enige om at det var helt sikkert bare fra en rift i endetarms åpningen. Det skjedde noen ganger, men lenge mellom hver gang og det var bare bitte litt rødt friskt blod. Men som de andre her sier, er det greit å feks ta en tlf med lege, om så bare for å bli beroliget. Jeg har funnet ut at bare det hjelper godt på:) Dersom det er mørkt blod bør en iaf være ekstra obs...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...