MAMMA1 Skrevet 18. januar 2007 #26 Skrevet 18. januar 2007 Det må være nye prosedyrer de fleste steder.Jeg tok UL for 3 år siden, på St Olav i Trondheim, da var det gratis.Må si jeg reagerte litt når vi nå måtte betale 50kr.Først for bilder vi slett ikke hadde noen nytte av, derfor spurte vi om hun ikke kunne ta profil-bilder slik at vi kunne sammenligne med forrige UL. Det har vi hatt mye glede av:-)
#Aurora har tre gutter# Skrevet 18. januar 2007 #27 Skrevet 18. januar 2007 jeg har minst 9-10 bilder av min lille(vært på 3ul)på levanger sykehus i nord-trønderlag.Der fikk jeg dem helt gratis.Skal til st.olav på ul i mars,må vel betale for de bildene da.
mamma-til-en-prinsesse Skrevet 18. januar 2007 #28 Skrevet 18. januar 2007 Har vært på UL to ganger ved St. Olavs i Trondheim. Det sto i brevet at det ville koste kr 50 ,- for bilde, men betalte ikke noe hverken 1. el 2. gangen... Jordmora var kjempekoselig i tillegg. Jeg sa at dette var første gang jeg opplevde dette, og hun forklarte veldig bra under hele prosessen. Kjempefornøyd!!!! -Og bildene, fikk to bilder begge gangene, ble supre!
MAMMA1 Skrevet 18. januar 2007 #29 Skrevet 18. januar 2007 Da kan det se ut som det er forskjellsbehandling, og opp til hver enkelt jordmor.Var veldig hyggelig hun vi hadde også, men pengene skulle hun ha!
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #30 Skrevet 18. januar 2007 Vi betalte 50kr for bilete, men fekk fem bilete då! Det stod det tydeleg oppgitt i innkallingsbrevet, så vi var førebudde på å betale. Trudde vi berre kom til å få eitt bilete, og då tenkte eg at det var dyrt, men 50kr for fem bilete av nydelige chiquitin var heilt greitt!! Tenk no sit svigers i Mexico og ser på vidunderet vårt (ganske sikkert akkurat no, for mannen min har berre vore heime i to timar...)
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #31 Skrevet 18. januar 2007 På SIV (Tønsberg) betalte vi 30kr for 4stk bilder. Hadde forresten en koslig jordmor, som var veldig flink til å forklare det vi så.
yret Skrevet 18. januar 2007 #32 Skrevet 18. januar 2007 Er det noen som vet om man må betale på Riksen, og i tilfelle hva?
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 18. januar 2007 #33 Skrevet 18. januar 2007 Bibi: Jeg var også på sir, fikk 4 bilder og betalte tilsammen 50 kr..
spindel med spire :) Skrevet 18. januar 2007 #34 Skrevet 18. januar 2007 hmm, merkelig det der med St. Olavs.. Jeg har vært der tre ganger og aldri betalt noe, ikke fått noe spørsmål om betaling heller.. Virker jo litt som om det er forskjellig fra jordmor til jordmor da. HAdde ikke brydd meg noe om jeg måtte betale 50 kroner heller, men rart det er sånn forskjellsbehandling?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #35 Skrevet 18. januar 2007 Heisann! Synd å høre at dere fikk en slik opplevelse på Ullevål. Vi hadde hørt mange lignende historier om sure jordmødre før vi skulle på UL, men vi fikk heldigvis det motsatte. Verdens søtetste og hyggeligste jordmor. Vi fikk 5 flotte bilder av nurket vårt, som vi med glede betalte 60kr for. Vår jordmor fortalte at de brukte helt ville summer med penger på film til ul - maskinen, så for å opprettholde tilbudet måtte de ta en symbolsk sum.. Til din frykt om å få samme jordmor på fødsel så tror jeg du bekymrer deg uten grunn. Jordmødrene som jobber med ultralyd er spesialiserte ultralydjordmødre, og det er nok liten sansynlighet for at hun plutselig jobber på føden... Bestill deg en privat 3D ultralyd, der har de bedre tid og du får bilder og film av nurket ditt... Dette koster selvfølgelig litt penger da. Men prisen varierer veldig fra sted til sted..
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #36 Skrevet 18. januar 2007 off... kjipt med slike sure jordmødre.. å akkuratt på ultralyden siden det er en slik spesiell opplevelse... Vi fikk ni bilder.. betalte 30kr.. Hun jordmoren vi ha tok bilder i fra alle vinkler.. Når bebisen gjorde noen rare bevegelser to hun ett bilde.. tok til og med et bilde der vi så tydelig hva det var.. slik vi kunne ha med bevis hjem. Så finnes heldigvis noen hyggelige jordmødre som kan jobben sin... Såg for meg det verste før vi kom inn til henne under ultralyden.. så for meg ei dame i førtiårene som bare ville bli ferdig snarest mulig.. sur og gretten.. heldigvis ikke, men misunner ikke dere som opplever dette... arbeidsgiver skulle ha kontrollert oftere arbeidstagerne sine.. er mange som ikke hører hjemme i det yrket de utøver, å slike skulle man få gitt sparken!
Liz m spire Skrevet 18. januar 2007 #37 Skrevet 18. januar 2007 I papirene fra Riksen står det at det kan hende man ikke får bilde fra ultralyden. Men har hørt at de fleste får. Har ikke hørt om noen som har betalt der. Var på tidlig ultralyd (13uker) i går hos en fødselslege, og da fikk vi med et bilde.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 18. januar 2007 #38 Skrevet 18. januar 2007 Hmm 40,- pr bilde stemmer ikke - vi tok UL på Ullevål for et par uker siden og betalte 20,- bilde. Kan jeg spørre om du kan beskrive den jordmoren du var borti? Lurer på om det kan være samme som jeg hadde skjønner du
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. januar 2007 #39 Skrevet 18. januar 2007 Vi betaler 50 kr for to bilder på UL her, det gjorde vi sist også. Trodde det var vanlig å betale for bildene jeg. Det er jo bare den ordinære Ul som er gratis, selve undersøkelsen av babyen og fostersekk/morkake.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #40 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har ikke engang tenkt tanken på att en betalte for disse bildene jeg, før jeg leste det her nå. i mine tre sv.skap har jeg fått bilder uten å i det hele tatt tenkt tanken på att en betaler for dem andre steder..hmm
Filosofia m/supersprett Skrevet 18. januar 2007 #41 Skrevet 18. januar 2007 På Ullevål henger det plakat på venterommet hvor de opplyser om at; hvis man ønsker bilde fra Ul'en skal man si fra før undersøkelsen begynner og det koster 20 kr pr bilde. Vi fikk en utrolig søt og hyggelig jordmor der og når jeg bare hadde en 200-lapp kunne hun ikke veksle så vi fikk 3 bilder gratis.
Minnie_Moon Skrevet 18. januar 2007 #42 Skrevet 18. januar 2007 Var hos gynekolog for ordinær UL. Går til ham for vanlig sv.skaps kontroll også. Har fått to UL og fikk bilder gratis begge gangene...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #43 Skrevet 18. januar 2007 Opplevde også en meget sur og ubehagelig jordmor på Ullevål når vi var der på ultralyd. Har påpekt det overfor mange. Det er tydeligvis ikke bare vi som har denne erfaringen. Vedkommende vi hadde var lys og snakket litt gebrokkent. Detter var heldigvis ikke første gang vi er på ultralyd, da hadde det virkelig vært en trist opplevelse. Synes synd på de som skal oppleve dette for første gang og gleder seg veldig. Vi burde vel klage direkte til sykehuset. Dette fører vel ikke noe godt med seg.
Snart er vi 5 "07okt" :-D Skrevet 18. januar 2007 #44 Skrevet 18. januar 2007 Du skal ikke bekymre deg for jordmoren egentlig. første gang jeg var til UL med førstemann fikk jeg den sure jordmoren. Nå ble det jo slik at jeg fikk henne som jordmor under fødselen også og der var hun helt super. Jeg fikk samme jordmor på UL nå også men veldig hyggelig.
Forskeren Skrevet 18. januar 2007 #45 Skrevet 18. januar 2007 Måtte betale 50 kr ved St. Olavs på ordinær UL i begge mine svangerskap, men alle "utenom-UL" har jeg fått bilde gratis.
togoegutter Skrevet 18. januar 2007 #46 Skrevet 18. januar 2007 Vi fikk beskjed på forhånd at det koster 20 kr pr bildepå Ullevål. Men når jeg var der (hos en veldig koselig jordmor) viste det seg at jeg var 13 og ikke 18 uker på vei, så det ble ingen bilder, og jeg kom tilbake 5 uker etter, og havnet da hos en lege som var hyggelig men litt stresset, og da fikk vi kun et bilde, men det var til gjengjeld gratis...
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #47 Skrevet 18. januar 2007 På Ålesund sjukehus koster det 50 kr for UL-bilder, synest det er heilt greit -fekk 12 kjempeflotte bilder!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #48 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har vært på UL både på St.olavs og i Kristiansund i begge mine svangerskap og har aldri betalt for et bilde. Ikke er det nevt i brevet heller at jeg må gjøre det.
Meg_og_baby Skrevet 19. januar 2007 #49 Skrevet 19. januar 2007 jeg betalte 50 kr for tre bilder på st.olav
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 19. januar 2007 #50 Skrevet 19. januar 2007 Jeg betalte 50 kr for bildene, det er nok vanlig det ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå