Gå til innhold

Betale for UL bilde???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet tilbake fra ordinær UL, og hadde en noe blandet opplevelse. Lite imøtekommende og sur jordmor som gjorde at vi følte oss litt utrygge. Hadde gledet oss og synes det er synd at vi skulle møte på en slik "kjerring".. Skrekken er å få henne som jordmor under fødselen...Alt så heldigvis bra ut, men hun virket likevel ikke spesielt glad på våre vegne. Hun spurte om vi ville ha med et bilde, og da vi takket ja bare sukket hun og sa at hun skulle prøve å få tatt et bilde. ????? Er det ikke standard at ALLE vil ha et bilde av det lille vidunderet?? Ikke nok med det- men vi måtte betale 40 kr!! Noen som har opplevd lignende på Ullevål??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

synd du fikk en slik opplevelse da ......

Men det er standard med kr 20,- pr bilde!

Iallefall på Ahus - det stod i brevet vi fikk på forhånd.

Ble bildet bra da?

Skrevet

ei, jeg fikk beskjed at bildene kostet 50 kr her ....SIR (Sentral sykehuset i Rogaland) ...så deres er jo heller litt billigere ;)

Skrevet

På Haukeland koster det 50,- kr å få bilder - får da en fire-fem stk. Dette står i innkallingsbrevet - så tror nok det er ganske vanlig å måtte betale for det.

Skrevet

Hei st.hans barn

skal på ul om et par uker på ullevål og har hørt rykter om en ganske så sur ultralyd dame... Vet du hva hun het? Æsj, så dumt at det ble en slik opplevelse...

Lykke til videre!

Skrevet

Men stod ikke det på informasjonsarket/brosjyren du fikk med innkallinga da? Gjorde det iallafeall på mitt.

Skrevet

Ja vi måtte betale 50 kr for bilder, fikk 5 stk. Men dette viste vi før vi kom, for vi fik et skriv i posten der det stod. Dumt dere møtte på en sur jormor :-(

Skrevet

på lillehammer sykehus har ikke jeg betalt et øre for mine:)

Skrevet

HUH....da er deres MYEE billigere....hos oss i SIR koster det 50 pr bilde, det stod i mitt brev hvetfall....synes det er dyrt da, men klart verdt pengene ;)

Skrevet

Jøss! Så dårlig at man må betale for bildene noen steder!

Vi fikk 6 bilder fra UL, og betalte ingenting for de. Det var på UNN i Tromsø. Hadde også ei kjempehyggelig jordmor. :)

Skrevet

På St. Olavs i trondheim har jeg aldri betalt et øre for ul-bildene!

Skrevet

Tror de koster 50,- på St.Olavs i trondheim også...

Men der opplyser de om det i innkallelsesbrevet.

Skrevet

Hei.

Vi var på Haukeland og det sto i brevet at det kostet 50 kr for å få med bilde hjem. Trodde det var pr stk, men vi fikk 5:)

Jeg hadde verdens beste jordmor. Hun prøvde til og med å få til et 3D bilde men tassen ville ikke ligge i ro. Vi fikk se ham i 3D da, og det hadde jeg aldri trodd. En kjempe opplevelse:)

Skrevet

Ja det koster 50,- for bildene på St.Olavs i tr.heim. Fikk opp lyst om det i brevet før jeg skulle på UL. Fikk 3 bilder. :)

Men måtte komme med akkurat 50,- Om jeg hadde kommet med 100 eller større, så hadde jeg ikke fått det tilbake. De har ikke vekslepenger eller bankterminal.

Skrevet

Jeg fikk ikke spørsmål om jeg ville ha eller ikke, skikkelig trivelig jordmor... Vi fikk 2 bilder men betalte ingenting, dette var på lillehammer sykehus... Skikkelig trist at det ikke ble så koselig som dere hadde håpet på :(

Skrevet

På Bærum betalte vi 50,- for bildene, skulle egentlig fått 5, men vi fikk 7 pga hun trykket litt mange ganger på knappen. hehe sier jo ikke nei takk til mange bilder da =)

Stod i brevet om innkallingen at det var lurt å ta med 50,.- i tilfelle man ville ha bilde med hjem =)

Skrevet

Skit, jeg visste det måtte være kontant, men trodde da de kunne veksle!

Det var godt du sa ifra om, for der hadde jeg nok tabba meg ut!

(Har jo bare stooore sedler jeg ;-) *særlig ...*)

takker for tipset!

Skrevet

Måtte du betale p Ullevål?? Jeg hadde ultralyd der på tirsdag og betalte ikkeno for tre fine bilder av knøttet. Jeg tenkte ikke over at damen var sur.. Det kan vel ikke være sånn at noen må betale og andre ikke! Merkelig..

Skrevet

Det står ingenting i mine papirer om at vi må betale for bildene. Jeg er ikke gnien altså, og hadde sikkert ikke reagert på at bildene kostet hvis opplevelsen hadde vært hyggelig- da hadde jeg vel betalt med glede!:) Fikk to bilder, det ene er det ikke godt å se hva hun har tatt bilde av, men det andre er veldig fint. Såklart verdt sine 40 kr! Ble bare litt irritert over at jordmoren skulle ha betalt i tillegg til å være sur..

Skrevet

Var det på Ullevål du hadde ultralyd?

Skrevet

jepp.. Tror/håper bare vi var uheldige eller at jordmora hadde en dårlig dag, for hun som vi hadde kontakt med ifb mor og barn undersøkelsen var veldig hyggelig og søt.

Skrevet

skal på ul på st.olavs i Trondheim den 9 februar.. der står d i brevet at mann må ha me 50 kr vist mann vill ha bilde..

jeg hadde forlangt å få en annen jordmor jeg.. d gjorde jeg me 1 mann under fødselen..noen er noen næpskræver spør du meg....

Skrevet

Herregud, de kan da ikke bestemme hvem de skal ta betalt av og ikke! Så betalingen kommer an på dagsformen til jordmor.. ;-) Blir litt oppgitt jeg!

Skrevet

Vi fikk med 6 bilder helt gratis:)

Vi kunne også få komme tilbake en ekstra gang for å få vite kjønnet 100% sikkert. Jordmoren ville ikke at vi skulle bruke penger på privat ul.

Dette her var på Elverum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...