Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 ...eller må man bruke Soyamelk fra apotek ved melkeallergi ?( 5 mndr gammel)
Gjest Mamsidaisy Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Hmm. Kommer litt an på hva du mener, men du skal ikke kjøpe den standardsaken som bare heter "Soya melk" på 1-liters kartonger. Den er for voksne og større barn. Baby må ha melk som er spesiallaget, dvs. Nutramigen osv. Hvis det er bevist at baby har allergi får du dette på blå resept. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Hmm. Jeg har fått beskjed fra legen om å gi poden Soyamelk i 2 uker for å se om han har melkeallergi. Men nå husker jeg ikke hva legen sa denne melken het... Jeg han brukt Soyamelk fra apotek noen dager, men den er så vanskelig å få tak i! Ikke alle apotekene har denne melka og nå har jeg tømt det apoteket der de har den. De skulle få den inn i går, men har ennå ikke fått den! Fant AlproSoya i dagligvarehandelen i dag, lurer på om det var det legen sa jeg kunne bruke... HI
pinga76 Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Tror du skal bruke morsmelkerstatning. Prosobee, er en type. Vår jente på 4,5 mnd skal bruke den i alle fall til hun er ett år, kanskje lenger.
3 *guttemamma Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Må være prosobee ja. Den er basert på soya. Min lille ble testet for melkeallergi når han var 6 mnd. tok prikktest og hadde reaksjon på melk og egg. Vi fikk resept på prosobee, men valgte å bruke nutramigen istedenfor. Jeg ammer i tilleg så jeg har også kuttet ut alt av melg og egg i mitt kosthold. Lillegutt hadde mye eksem i ansikt,hals bak ørene og på hendene. Litt bak knehasene også. Men har blitt kjempebra etter at vi kuttet ut melk og begynte å smøre med a-crem lykke til
Blomman Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 soyamelk fra butikk er ikke egnet som spedbarnsernæring (står utenpå karongen mener jeg) kjøp egnet mme uten melk på apoteket
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #7 Skrevet 18. januar 2007 Har nå fått kjøpt Prosobee på apotek. Rart jeg ikke fikk noe informasjon om det hos legen. Fikk til og med beskjed om at jeg gjerne kunne bruke geitemelk, men det syntes jeg hørtes rart ut! (Men jeg var innom jobben i dag, barnehage, der hadde en av avdelingene hatt et barn som fikk geitemelk fra 6 mndr?? Men da hadde han sikkert ikke bare melk i kostholdet sitt.) Tusen takk for svar jenter ;-) Godt at jeg slipper å kjøpe denne kjemedyre Soya-mme'n, dette pulveret var jo MYE rimeligere! (Så får jeg det vel også på blå resept om det viser seg at det er melkeallergi.) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå