Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Hjelp, jeg så noen mikroskopiske røde prikker i avføringen til babyen min når jeg skiftet bleie i stad. Kan det være blod? Bør jeg ringe lege med en gang? Vil jo ikke være hysterisk heller. Kommer til å være kjempenervøs til neste bleieskift nå.ufff. Det var en 4-5 mikroskopiske prikker, men jeg synes kanskje avføringen var litt mørkere enn vanlig, men det kan være innbilling. Ellers virker babyen i veldig fin form altså! Noen råd? Bør jeg ringe lege med en gang eller se det an?
Guttemamma :o) Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Hei! Jeg tror jeg ville ha ringt lege eller helsestasjonen for å høre. Sannsyligvis er det ikke noe galt og du får roet deg. Er ikke noe moro når man finner noe "unormalt" hos babyen. Det har kanskje blitt noen flere bleier etter den med prikkene? Håpwer alt er bra. )
*Lucia* Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Sannsynligvis er det helt ok, men hvis du er nærvøs skal du bare ringe! :-)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 Tusen takk for svar Guttemamma og Lucia. Veldig godt å få svar fra noen:) det setter jeg utrolig stor pris på. Stor klem til dere fordi dere tok dere tid. Neste bleie var helt normal så jeg har ikke ringt enda, men skjer det igjen ringer jeg med en gang.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #6 Skrevet 18. januar 2007 Blod i avføring pleier å være mørk, ikke rød, men ring om du er usikker. Er bare ferskt blod som er rødt, det kommer som regel fra endetarmen. Blør det lengre oppe er det som sagt mørkt pga størknet. Nå er ikke jeg noen ekspert på babyer, men sånn er det for oss med normalt tarmsystem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå