Gå til innhold

Klør seg veldig om natten...


mammasgojente

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål jeg håper dere kan hjelpe med. Emma har lett atopisk eksem, mest oppå hånden og ikke noe alvorlig. Bruker å smøre henne flere ganger om dagen og da holdes det i sjakk...

 

Men.. Hver natt nå så våkner hun kanskje en gang i timen og gråter og klør seg oppå hånda og i panna liksom. Neglene hennes er ikke lange men hun har klart å lage kloremerker både i panna og oppå hånda...

 

Er dette vanlig, eller er det pga eksemet.. Altså klorer deres små seg også en del fortsatt? Jeg var hos lege med henne med fikk bare beskjed om å bruke en kortisonkrem når hun ble ille, men ingenting mot kløen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jente klorer seg også, hun har verken eksem eller skurver i hodebunnen. Spesielt om natta, prøver å klippe neglene, men klarer ikke gjøre det godt nok. Det finnes sånne fingervanter man kan bruke for å forhindre dette, men vet ikke hvor du får kjøpt de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejenta her har også noe eksem i hodebunn, og i albuebøyer og knehaser. Jeg smører med mildeste kortisonsalven (Mildison, Hydrokortison e.l.) når jeg ser at det blusser opp, og en vanlig fuktighetskrem ellers. Kortisonkremen tar kløen også. Av vanlige fuktighetskremer bruker jeg A-creme eller Babyline sin, men det er bare å finne en som passer til barnet ditt.

Her har vi manikyr tre ganger i uken, der hun får filt ned neglene. Det er ikke noe spesielt å klippe på, så må ta de få skarpe kantene med neglfil.

Jeg ville ikke ha benyttet vanter/votter, min lille frøken har iallefall tendens til å putte alt i munnen, og jeg vil nødig at vantene skal bli igjen der om natten når jeg sover.

Mine to eldste har ikke hatt eksem som barn, og de klødde seg heller ikke så mye som frøkna her gjør. Kan ikke huske at de hadde så mye kloremerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...