VinterSol+2 Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 "du går nå inn i din 18.svangerskapsuke.... babyen går nå inn i sin kraftigste vekstperiode som vil vare frem til ca uke 24. det er normalt å legge på seg ca en halvkilo i uken i denne perioden" oioioi, jeg som ikke har lagt på meg noenting.. bare fått en lite "rull" nederst på magen som jeg har lata som er julemat... hihi nå går det kanskje ikke å holde det hemmelig lenger? aiai, fantastiske kroppen. tenk at det går an. jeg har en baby i magen min, jeg har en baby i magen min... det er sol ¨på notodden i dag.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Nå ble jeg jammen glad... Har lagt på meg en del siden uke 18, er heldigvis snart i uke 24, så kanskje det avtar litt etterpå da... Jeg vet man legger på seg naturlig når man er gravid, men jeg har fått beskjed fra legen at jeg ikke måtte legge på meg på grunn av fare for svangerskapsforgiftning. (Jeg er ganske rund fra før). Men det der stemmer faktisk på meg... Vistes omtrent ikke at jeg var gravid før uke 18, nå synes jeg det virker som om jeg er klar for føden snart...
VinterSol+2 Skrevet 18. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2007 altså, sånn jeg har forstått det, SKAL man legge på seg rundt 13 kg i løpet av svangerskapet. Dette er fostervann, baby, morkake og alle de tingene der. Er de andre ekstra kiloene en skal passe seg for! Prøver å spise normalt og ikke godterier og søtsaker i ukedagene, sånn som før jeg! Så satser jeg på at det går seg til, gidder ikke stresse den vekta. Jeg er i utgangspunktet slank og normalvektig jeg da, men har også fått beskjed om å være forsiktig med vektøkning pga dårlige knær. (HMS , -leddsykdom) Men en skal jo ikke slanke seg i svangerskapet heller! Tenker du har vært i den skikkelig vokseperioden jeg, anonym, og at vekstkurven flater seg godt ut nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå