Gå til innhold

Nyfødt bare sover, bør jeg vekke for å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 5 dager gamle datter bare sover og sover og jeg har brystspreng så det holder. Bør jeg vekke henne hver 3 time om dagen slik at får spist og jeg ikke sprenges helt? Eller bør hun regulere det helt selv?

Hun veier ca 3700, så hun er ikke på den undervektige siden enda...

Håper noen har tips, er veldig i tvil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør vekke ca hver 3 time på dagen og la henne sove så mye hun vil på natten :)

Skrevet

det jm sa til oss ialle fall va at han burde få mat hver 3 time så liten. å at man bør vekke di hver 3 time for da kan det hende hun kommer i bedre soverutine om natta.

gratulere så masse me lita tulle da!!!

Skrevet

Takk, det er så utrolig koselig.

Takk for svar begge to! Da vekker jeg snuppa nå :-)

Skrevet

Hei og gratulerer.Jeg har ei datter på 8 dager som sover veldig mye.Var redd hun sov for mye og fikk i seg for lite mat.Men var på helsestasjon og veide igår,og hadde lagt på seg greit,så da trengte jeg ikke vekke opp Thea fordi om hun sover over 3 timer.De anbefalte 3,5 time på barsel,men så lenge hun legger på seg og er fornøyd så får hun sove.Hun sov faktisk fra kl. ca.24-6.30 i natt....Deilig,vi har jo ei aktiv ei på snart 2 år også så bra med nattesøvn.Må nyte det så lenge det varer.Håper vi slipper kolikk..(for det hadde Emilie tilgangs))

Skrevet

Ja hun bør nok ikke svr så mye mer enn 4 timer i strekk på dagtid.Om natta er det natta.Men så lenge hun er så "ung" er det viktig at hun får nok mat.Med tanke på gulsot også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...