Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye som dukker opp i hodet nå mens man venter på en liten baby gitt... Feks, når begynner man å legge babyen i babygymmen? og når kan man begynne å bære de i bæresele? og når kan de begynne sitte i vippestol? Regner med dere vet dette, som allerede har babyer! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en baby på 3 mnd og min erfaring med disse tingene er som følgende:

- Babygym: Fikk babygym til ham til jul, da var han 2 mnd. Han er ikke så veldig begeistret for den ennå i allfall, ligger der maks 10 minutter om gangen før ham blir lei. Tror nesten den virker litt voldsom på ham, så sparer den til ham blir litt eldre.

- Bæresele: Det er ganske hardt for små rygger å sitte i bæresele, så de første 3-4 mnd skal denne bare brukes i korte perioder om gangen. Vår lille gutt ville uansett ikke sitte i den før han kunne sitte med ansiktet forover, og da må de være sterke nok i nakken til å holde hodet oppe. Anbefaler heller andre bæreanordninger mens de er veldig små, f.eks bæreslynge, det har vi kjempegode erfaringer med

Vippestol: Kan de vel bruke helt fra de er nyfødte, men pass på så de ikke sitter for lenge, det er ikke bra for ryggen. Min baby på 3 mnd har en Babybjørn Vippestol og han elsker å sitte i den.

Lykke til med fødsel og barselstid, det er slitsomt men gøy :)

Skrevet

er det en babygym hvor det går an å hekte av noen av lekene kan du gjøre det, så det ikke blir så mye på en gang. Så kan du henge dem på igjen/bytte ut etterhvert som babyen blir eldre

Skrevet

Jeg ser at min gutt på 7 uker, synes det er veldig stas å se på babygymen en liten stund av gangen.

Vippestolen fra babybjørn er jo helt genial. De skal ikke sitte så lenge av gangen, men den er genial i forhold til at ungen klarer å vippe selv...

Skrevet

Bæreselen har Lukas ALDRI likt, ennå vi har prøvd ofte!

Babygymmen har han elset siden han var ca 2 mnd.

Vippestolen brukte vi ganske tidlig, 6-7 uker kanskje (husker ik helt) Han var da sterk i nakke og rygg!

Skrevet

Vi fikk babygym til lillegutt til jul. Da var han 3.5mnd, og elsker den fra første stund. Er først da han har vært interessert i leker. Har ikke hatt behov tidligere. Nå begynner han mer bevisst å bruke hendene, og kan ligge under der lenge.

BabyBjørn bæresele er fra 3.5kg, ganske nyfødt. Skal ikke brukes lenge av gangen. Vi fikk også en slik til jul (max 10kg), og den ble for liten for han, måtte kjøpe en modell større (max 12kg). Så den kan vel brukes fra nyfødt til 5-6 mnd kanskje. Så på internettsida til BabyBjørn at man kanskje måtte slutte å bruke den før max kg, det måtte vi.

Når det gjelder vippe stol, så har ikke vi det enda. Han koser seg på gulvet. Skal vel begynne å kikke litt etter det nå, kanskje brukt, når han skal i gang med grøt. Litt lettere å gi han mat der tipper jeg. Særlig fysioterapeuter anbefaler vel ikke bruk av vippestol, det er veldig passifiserende. Men alt med måte =)

Lykke til med fødsel! Det er helt fantastisk!!

Skrevet

Vi kjøpte babygym til Mina litt tidelig. Tror hun var litt over 6 uker eller noe.. Nå forguder hun den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...