Gjest Skrevet 18. januar 2007 #1 Del Skrevet 18. januar 2007 Blir skrullete jeg.Lærer minner meg stadig på hvor mye hjelp han kan få hvis han får diagnosen. Jeg er mer usikker noen ganger mer enn andre ganger. Læreren passer stadig på å si i dag har han vært...........!! Han slår ikke,han biter ikke,han er ikke slem, bare veldig ivrig og lett distrahert. Ppt hintet til meg nå at de trodde det ikke var noe, han var for flink til å få med seg ting som ble sagt, hanutførte oppgaver og veldig engasjert. Nå utførte de wisk testen i går og han er kjempeflink med tall og puslet osv. Han er ikke blandt de dårligste og ikke blandt de beste på skolen. Liker ikke lese så mye men flittig bruk av hode med tall. Blir litt sprø den ene sier ditt og den andre datt..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7839740-wisk-test-overst%C3%A5tt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maud Skrevet 18. januar 2007 #2 Del Skrevet 18. januar 2007 Det er sjelden man utfører en WISC uten noen "avvik" dersom barnet har ADHD. I de aller fleste tilfeller oppdager man ting som gir støtte til hypotesen om en slik diagnose hvis barnet virkelig har ADHD. Jeg synes det er trist at det skal være slik at han trenger en diagnose for å få hjelp på skolen. Det synes jeg du skal snakke med PPT om når dere skal gå ordentlig tilbakemelding å WISC'en. Tildeling av spesialpedagogiske midler skal ikke være avhengig av diagnose, men av elevens fungering i klasserommet. Gjør læreren nok for å tilrettelegge ift struktur, forutsigbarhet, positive tilbakemeldinger osv? Dette skal hun gjøre uavhengig av tildeling av ressurser. ADHD opptrer, som du sikkert vet, uavhengig av intelligens. Smarte og "dumme" barn kan ha ADHD og klarer seg faglig i forhold til det nivået de ligger på selv om konsentrasjonsvanskene og impulsiviteten selvfølgelig forstyrrer innlæring. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7839740-wisk-test-overst%C3%A5tt/#findComment-7842343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harm Skrevet 18. januar 2007 #3 Del Skrevet 18. januar 2007 Synes du han oppfyller noen vilkår for at han skal utredes? Eller er det en lei lærer som ikke vil ta ansvar? Unger kan være "virrete" uten å ha adhd,har ett par i gata her,he he. Men det er kanskje greit å få klarhet i det,er jo flott om han ikke har det,men ingen undergang om han har.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7839740-wisk-test-overst%C3%A5tt/#findComment-7843490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #4 Del Skrevet 18. januar 2007 Han er aktiv, han har raseriannfall,han sutrer, han er vimsete og ja han er ofte uheldig. Han er aldri slem,slår aldri, men deromot ekstremt følsom samtidig som tøff. Jeg har følt dette har tatt så lang tid så jeg har kontaktet fastlegen for å gå videre til bup. Pappan hans flyttet i sommer til andre siden av norge og han var knust, han er virkelig en pappagutt. Han gråt og jeg gråt og det tok 4 mnd før han fikk komme opp å treffe pappan sin, noe som endte med at far jobbet 4 av 5 dager som han var der. Grunnen til jeg nevner dette er fordi jeg merker stor forskjell på han i forbinnerlse med sammvær. Han har tilogmed uttalt at han vil bli en engel for da kan han fly å treffe pappa når han ønsker. Ergo gutten trenger mer hjelp enn å bli observert.Jeg vil ha inn psykolog som kan få litt ut av gutten.Han nekter å prate om sin far nåe det er lenge siden de har sett hverandre, han blir sint på sin far. Jeg avventer nå svar fra testen. Læreren er veldig flink med han,hun har 16 aktive barn så men er flink å ta seg av han, men det er liksom måten hun sier ting på,som det blir bra for han, da får han økonomisk hjelp....osv. Jeg blåser i det.MIN prioritering nå er å få en fullverdig utredning, slik at jeg kan sitte etter dette å føle at det har blitt gjort riktig. Jeg blir så hekta også, leser og leser hver dag om dette og medisinene for jeg skal ikke sitte på de kontorene å bli overkjørt eller ikke vite noe,Jeg vil selv kunne stille noen krav og spm. Off bare slitsomt mens dette står på,alt i hode på en gang. Takk for svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7839740-wisk-test-overst%C3%A5tt/#findComment-7849416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #5 Del Skrevet 18. januar 2007 Først var jeg ikke så veldig glad for det, for her hjemme får jeg hverdagen til å fungere fint, men ettersom tiden gikk så så jeg jo at han er litt mer av det vanlige, ikke at det trenger å bety noe, men raseriutbrudd osv Nei da vi tar det som det kommer uansett. Takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7839740-wisk-test-overst%C3%A5tt/#findComment-7849450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå