Gå til innhold

Trene opp en rumpe som er blitt flat????? Utenfor tema men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to svangerskap der jeg har lagt på meg en del og tatt av igjen kiloene, så er rumpa mi har seget ned og blitt nesten flat. Jeg har alltid hatt en fin liten sprettrumpe, men nå har den altså seget ned.

Dette er et problem for meg, for selvtilliten har aldri vært på topp og dette hjelper ikke. Så spørsmålet mitt er, og vær så snill og vær alvorlig her, er om det kan fikses igjen i form av trening?? Og hvilken trening? Bør jeg gå på helsestudio og trene styrke eller kan jeg trene Pilates hjemme? Eller er det ikke håp å få tilbake rumpen min. Når den har blitt slik er det da mulig å trene opp igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Ja du kan trene opp rumpa igjen, men det krever en innsats (men det er det jo verdt). Her er mine beste tips, med tanke på trening hjemme på stuegulvet:

- Utfall med vekter (eller brusflasker du fyller med vann eller sand) - denne øvelsen må du nesten se bilder av, søk på trening.no feks

- Ligge flat på magen mens du løfter ett og ett ben ca 10 cm opp

- Samme som over men nå bøyer du kneet sånn at det blir 90 grader vinkel. Løft hele benet opp, men trenger ikke være mye. Legg en hånd på rumpa/baksiden av låret så kjenner du at det tar skikklig.

Gå for minst 25 rep. på hvert ben!

- Når du går turer tar du skikkelig i og skyver hardt fra, oppoverbakke er super bra! Gå fort og gjerne tre-fire turer i uka

- Gå opp og ned på en stol

Klart, melder du deg inn på et treningsenter får du masse hjelp og veiledning, det fins maskiner som helt klart gir raske resultater. Og du unngår skader, som man kan pådra seg hjemme hvis man ikke har trent før. Er du flink og gir en skikkelig innsats kan du både se og kjenne resultat etter 4-6 uker, men da må du ikke gi deg! Lykke til - snart har du sprettrumpe igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...