Gå til innhold

kjenner så lite liv.... :( kan mange se hit....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 36 og siden igår har jeg kjent så lite liv, har spist og drukket men det hjelper ikke..

kjenner så vidt noen bevegelser nederst i magen men det er lite, har vært fryktelig aktiv helt frem til igår kveld men skikkelige spark og dunk føler bare så vidt at hun hikker innimellom og gjør noen bevegelser med hodet..

har vært så mye på føden og sykehuset dette svangerskapet uten at de har funnet ut hvorfor jeg har vært der.. tørr ikke og ringe dit, føler at de er lei meg der og ser på meg som en hysterisk hypokonder..

noen som har opplevd at barnet plutselig har blitt kjempe rolig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På slutten blir det mindre og mindre plass i magen, så det kan jo være derfor. Kan også hende babyen har snudd seg inn mot ryggen din, så du ikke kjenner bevegelsene like godt.

Hvis du fortsetter å være urolig, synes jeg du burde ringe til føden. De sier jo selv at det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Har ikke opplevd det du snakker om nei...og syns ikke du skal være redd for å bli sett på som hypokonder. Det er ikke meningen at du skal bekymre deg, og lite liv er ikke bra. Jeg syns du kan ringe og snakke med dem i hvertfall!

Skrevet

Så lenge du kjenner litt er det nok ikke farlig, men som andre sier. Bedre å snakke med jordmor el. Viktig at du ikke blir stresset over situasjonen:-) Lykke til!

Skrevet

Ja, men så ring til føden... De er der for deg uansett hvor mye du har vært der...Skjønner deg veldig godt...

Men jeg hadde en aktiv unge og etter en og halv dag så hadde jeg ikke kjent så my liv jeg heller... Hadde det ikke vært for at jeg skulle på kontroll den ene dagen så hadde gutten min død i magen...dette fordi han ikke fikk næring...

RING!!!

Hilsen en egentlig snill

Skrevet

Babyen begynner å få det trangt og krøker seg sammen. Bevegelsene blir også roligere fordi det er liten plass. De aller fleste kjenner det som store bevegelser hvis babyen snur seg fra den ene siden til den andre eller fra seteleie til hodeleie.

Syns du at babyen beveger seg mye mindre enn for bare noen dager siden, så ring til fødestedet ditt og snakk med dem, uansett tid på døgnet! Særlig hvis du føler deg urolig i tillegg. Det er bedre å få snakke med en som har greie på dette enn å gå å bekymre seg alene. Det hender jo også, heldigvis sjeldent, at babyene har det dårligere og vil få det bedre utenfor magen enn inni, men det trenger du profesjonell hjelp til å vurdere.

Normalt skal du kunne kjenne fem bevegelser eller mer pr 20 minutter en eller annen gang i løpet av døgnet.

Skrevet

Men det er da ikke nødvendig å skremme livet av folk heller!!! Ba byen får mindre plass å bevege seg på mot slutten - ergo mindre liv å kjenne.

Mener ikke at man ikke kan ringe, men det er ingen grunn til å skremme heller!

Skrevet

Hei. Jeg er også i uke 36 og har hatt mindre aktivitet i magen noen dager. Junior har ellers vært veldig aktiv. Jeg ble selvsagt veldig usikker på om alt sto bra til, men aktiviteten har tatt seg opp igjen.

Det er sikkert ikke noe galt med babyen dn heller, men anskje har du det bedre og tryggere hvis du får det bekreftet fra noen på føden. Så får du senket skuldrene og roet deg ned. Nå er det ikke lenge igjen til termin!

Lykke til!

Skrevet

babyen blir mere rolig på slutten for da er det såass trangt for den lille. men du burde ringe for og gå og slippe og bekymre deg. som sagt av mange er det bedre og ringe en gang for mye. hva med og ringe legen din bare for en kontoll av hjertsslag ???

Skrevet

Da jeg var på føden pga lite liv sa de til meg at det IKKE var vanlig med mindre liv på slutten - men bevegelsene blir mer "runde" så merker du mindre liv bør du absolutt ringe!

Med meg var det at jenta hadde snudd seg inn mot ryggen men hun snudde seg tilbake og nå er hode og festet så hvis jeg merker mindre liv nå er jeg ikke i tvil om at jeg bør ringe!!

Skrevet

samme har jeg hørt, annerledes bevegelser men ikke sjeldnere mot slutten....jeg er i uke 38 nå og syns ikke det er sjeldnere bevegelser inni magen min, bare annerledes...liksom mer glidende enn sånne knuff og spark som det var før.

Skrevet

Heisann, vet ikke om dette kan berolige deg, men sist jeg var gravid...ca i uke 35 måtte jeg en tur på sykehuset for jeg begynte å blø litt. Trengte å kjenne spark fra babyen og skulle trykke på en knapp hver gang jeg kjente sparkene...men nei....jeg vente, og ventet....dyttet i magen og spiste isklumper....tror det var dagen etterpå hun ga livstegn fra seg =)

Fødte da to uker etterpå (3 uker før tiden)...helt fin og frisk !! Tror nok alt er fin med babyen din...er det rolig i morra oxo....er det ikke verre enn å stikke opp på legevaktene eller sykehuset å ta en UL eller lytte etter hjertet!!

Si hva som skjer da! Klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...