Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan

Er 21 uker på vei, og har vel egentlig kjent spark veldig lenge. Skal vi kjenne kvar dag no? El er det senere i svangerskapet. Kjente ingenting i går, men følte eg kjente noe ved navelen i natt. Eller kanskje det var ønske.. Kordan er det med dere? Kjenner dere kvar dag? Like kraftig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Tror ikke det er før du er ca 26 uker at du skal kjenne spark hver dag.

Skrevet

Jordmor sa at dette er veldig forskjellig...en gylden regel er jo å kjenne etter spark hver dag, men fosteret kan jo allerede nå ha fått en døgnrytme....min lille spire har vært veldig aktiv lenge...i går opplevde jeg lite spark, men våknet av at han sparket fra seg i natt. Husk at fosteret ofte sover når du selv er i bevegelse pga av den gyngende effekten.

Skrevet

Hei! Jeg hadde tatt kontakt med jordmor jeg hvis du er usikker. Jeg kjenner liv hver dag, og har fått beskjed fra jordmor at jeg bør kjenne hver dag også, fordi jeg har kjent hver dag i 5 uker ca. Så hun ville heller ha en tlf for mye enn en for lite hvis jeg ikke kjente noe en dag. Men tror det varierer fra person til person. Det kommer jo ann på hvordan barnet sparker også. Og den lille sparker mot magen, ryggen, morkaken eller rett ned.

Jeg er forresten 21+0 i dag. Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om i dag at jeg bør starte med å føre sparkeskjema fra uke 28. Jeg kjenner min veldig godt hver dag (og natt....) nå og er 23+1 i dag. Har hatt noenlunde kraftige spark noen uker nå... Var heldig å kjenne liv tidlig, men dette er så forskjellig fra person til person. Kan nok variere fra dag til dag også avhengig av hvordan den lille ligger.

Skrevet

Etter 24 fullgåtte uker er babyen levedyktig, og fom da skal en kjenne liv hver dag, ifølge papirene jeg fikk fra JM;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...