Gå til innhold

Vanvittig hodepine!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt i hodet i dag at jeg tror det tilter for meg snart!!! Det er sånn ekkel hodepine, nederst i bakhodet og nedover nakken... Nakken er helt varm også... Hjelper ikkeno med paracet, men lindrer litt med kalde omslag på nakken.... Noen som har tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som spenningshodepinen jeg innimellom får. massasje pleier å hjelpe når jeg har sånn hodepine...starte ved øyenbrynene og arbeide meg bakover, ned til nakken og så skuldrene...også pleier det å hjelpe om jeg legger meg ned, lukker øynene og har på lav og avslappende musikk.

Skrevet

Uff, nei. Stakkars deg. Hodepine er det verste jeg vet. Jeg har migrene da, men migrenen har arta seg annerledes i svangerskapet og jeg har hatt en helt gruelig smerte. Ingenting hjelper, bortsett fra kalde kluter og søvn. Masse søvn. Drikk masse vann, ta en paracet hvis du vil og legg deg og sov. Evt. ta en dusj/bad for å få varme på stive muskler, men varmen og fukten gjør det som regel bare verre for meg.

God bedring da.

Skrevet

hei mayaya. hvordan er formen nå? hjelper det?

hvis ikke noe hjelper, prøv å gå deg en tur eller noe. Har vært mye plaget med hodepine i alle år.... og for 3 års tid siden fant jeg ut at det hjelper å trene/være aktiv. ikke alltid så lett men. får sikkert igang blodsirkulasjonen.

Skrevet

Om det ikke gir seg synes jeg du skal snakke med legen din om eventuell smertestillende som er mer effektiv enn paracet. Kan høres ut som muskel spenninger fra nakken som igjen kan gi intense smerter i bakhode, snakk med lege om det er noe muskel avslappende du kan bruke eller eventuelt henvisning til fysioterapaut. Selv har jeg begynnt hos fysioterapaut pga muskelspenninger, kanskje det kunne ha hjulpet deg.

Skrevet

Takk for svarene alle sammen.. :-)

Jeg har, av grunner dere sikkert da skjønner, ikke sittet på nett i dag, så har ikke fått svart dere... Men iallefall, jeg har sittet/ligget med dempet lys, tatt paracet og drukket masse vann og saft, og spist frukt i massevis.

Det virker som om hodepinen har lettet nå, håper det altså, og om alt er bra i morgen, så er det sikkert bare et blaff... Om ikke, skal jeg systematisk prøve alle de gode rådene deres! :-)

Nå skal jeg snat ut og handle, og så til svigers for å låne kjøkkenet deres, så jeg får lagd litt middag! :-)

Fine greier at det kommer elektriker og rørlegger og kobler sammen kjøkkenet mitt i morgen!!! :-)

Skrevet

deilig at det slapp da!!!! kos deg med maten, prekæs!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...