Gå til innhold

Hvor mye må jeg spise?

Anbefalte innlegg

Jeg spiser dette på en dag:

frokost: usukret kornblanding med kulturmelk

Lunch: to brødskiver med pålegg

Middag: i størrelsesorden en kyllingfilet eller to kjøttkaker og en til to poteter (eller to skiver hvis vi dropper middag den dagen)

Drikker i tillegg melk og juice og mye vann pluss litt kaffe.

Fullammer og lurer på om dette er nok mat? Jeg fortsetter bare å gå ned i vekt men føler ikke at jeg har ork til å spise mer. Jeg blir god og mett av det jeg spiser om dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7839057-hvor-mye-m%C3%A5-jeg-spise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig er vel dette noe lite. Du skal aldri under 1500kcal, og ikke under en BMI på 20. Og helst ikke gå ned mer enn et halvkilo i uken.

Hva med et par drikker med proteinshakes per dag? Du får slik sportsdrikke på apoteker og sportsbutikker. "Gainers fuel".

Det er ille for din kropp! Du står i fare for mangelsykdommer og benskjørhet... Barnet blir prioritert av din kropp, forstår du. Selv mødre som sulter kan ha nok melk til barnet sitt, men du kan jo forestille deg hvordan de selv sliter!

Har du en BMI på 17-18 er det ikkenoe i veien med noen doser proteindrikk hver dag! Og husk å ta gravidvitaminer og mineraler nå!

Annonse

Nå svarer jeg veldig mye her, men jeg glemte å si noe viktig. Jeg har alltid vært tynn, og jeg har prøvd å legge på meg flere ganger uten å klare det. Jeg tror det er naturlig for kroppen min å være slik, og jeg er frisk og sunn og i god form ellers. Hvis jeg ikke klarer å legge på meg til vanlig, er vel sjansen enda mindre nå som jeg ammer i tillegg? Jeg skal følge rådet ditt med proteindrikkene, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på.

Jeg visste ikke at det kunne være så ille for min såpass tynne kropp å fullamme et barn. Ble litt bekymret nå. Hva hvis jeg ikke klarer å legge på meg?

Greit nok at du har vært tynn hele tiden. Husk imidlertid at du tar vare på deg selv ved å peise på med slike drikker. Det viktigste er ikke om du klarer å legge på deg, men om du klarer å stabilisere vekten og få de ekstra sporstoffene du trenger. Snakk også med legen om en blodprøve (spesielt stoffskifte og blodprosent).

Du kan lese mye her:

http://www.kellymom.com/nutrition/mom/mom-calories-fluids.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...