...marge Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Huff, jeg sliter veldig med søvnubderskudd nå. Har en på 7 mnd og en på 3 år, og i natt har begge vært våkne..igjen. Det hostes og er småsyke nærmest i ett. Storebror må ha hostesaft om natta, lillejenta blir tett av slim. Helt håpløst det hele. Natteavvenning fungerer dårlig når hun er småsyk og våkner lett. Hun har bare sovet hele natta 2-3 ganger på 7 mnd. Skulle starte med avvenning etter jul, men det går dårlig. Sove utpå morgenen får jeg selvsagt ikke. Mannen kjører bil opptil 12 timer om dagen, så det går ikke å la han ta mye om natta. Det kan ende med kollisjon i verste fall. Om morgenen har han fast kjøring og må ta det ellers er det et forferdelig styr med bytting og misfornøyde brukere fordi de andre sjåførene misforstår eller kommer for sent. Og så sier alle: du må sove når gutten er i bhg og lillejenta sover. Ja greitt det, men jeg får ikke sove på dagen! Jeg passer på at storebror får korte dager siden han er småsyk, og han er hjemme noen dager i uka også. Det blir bare maks 6 timer uten han, og da må jeg handle mat, det aller mest nødvendige husarb, ta meg av jenta. Når hun sover klarer jeg ikke å sovne sånn uten videre. Blir bare mer og mer trøtt, og så når jeg er skikkelig trøtt våkner hun. Noen ganger prøver mannen å ta fri midt på dagen for at jeg skal få sove. Og hvis jeg klarer å sove, våkner jeg med hodepine og er helt ør og forvirret. Å sove om dagen gir meg ikke noe positivt. Nei dette er bare sutring. Som jeg misunner de som kan sovne straks og våkne uthvilte. I dag orker jeg ikke å prøve å sove. Skal dra til solarium og ta et besøk på kafe istedenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå