Gå til innhold

God fuktighetskrem til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla har så tørr hud og jeg lure på om noen har tips til en god og MILD fuktighetskrem til ansikt/kropp på baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

acreme som du får kjøpt på apoteket er toppen. Er litt dyr, men veldig drøy, og kan brukes på alt som tørr hud, mot kulde etc etc.. Den er kjempefin, synes jeg.

Skrevet

Her går det kun i Spenol til tuppa. Hun har eksem og tørr hud, og denne er så mild og god mot huden hennes,trekker kjapt inn også,ikkeno kliss som henger igjen lenge etterpå-

8 kr på rema 1000 :D Trodde ikke det var sant jeg,når denne funka så bra for oss :) Verdt å prøve :)

Skrevet

Har kjøpt decubal repair, locobase repair er også god, men litt feitere.

Skrevet

anbefaler INGEN å bruke hverken a-creme og iallefall ikke Spenol på babyens ansikt. Spenol er i stor grad basert på parafin, noe som er usunt for huden. Begge kremene inneholder også parabener, hormonforstyrrende stoffer. Anbefaler Babyline eller Weleda.

Skrevet

Olivenolje skal visstnok være veldig bra, ikke parfymert og helt naturlig. Har funket greit for oss de få gangene hun har vært litt tørr.

Skrevet

Vi bruker Spenol. Veldig mild og god!

Skrevet

Hei anonym

Det var ei dame som la ut en lang utredning her om dagen. Den gjalt a-cremen og den tilbakeviste alle dine påstander. Skal se om jeg finner den igjen jeg......

Skrevet

Babyline kom best ut på test nå. Jeg bruker olje, ansiktskrem og zink derfra. Veldig fornøyd.

Skrevet

Vet du hva anonym det er faktisk parafin i Nesten alle kremer og ikke de er laget på lanolin(sauefett) som feks oiginal Decubal.

Spenol er en god krem, men jeg vet ikke om den ikke bør brukes i ansiktet.

Om huden er veldig tørr er deet et tips å IKKE velge de aller feteste kremene siden disse fort kan irritere huden når den gnis inn siden den er vond å smøre inn

Skrevet

Cosmica Medical hudkrem på apoteket er genial ! Tar alt ! :)

Skrevet

Hei , vi har brukt Ceridal som fås på apoteket, den inneholder ikke vann. Denne er nemlig fin å bruke når det er kaldt ute, slik at ikke huden blir skadet fordi kremen inneholder vann. Fungerer som kuldekrem og fuktighetskrem. Har virket bra for oss! :-) Har kun brukt den på ansiktet.

Hvis babyen er tørr på kroppen, gir jeg henne bare et bad med olje, og så er huden fin igjen. Eller du kan massere henne med en matolje (helst solsikke/raps/andre lukt og smaksfrie oljer, (oliven lukter og smaker en del...)). Da bruker huden å bli så myk og god som ny! :-)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...