Gå til innhold

Luft i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.. Sliter så med luft i magen! Trodde det skulle gi seg sånn etter hvert jeg.. Flere som har det problemet?

Uansett hvor mye, hvor lite, hvor ofte eller hvor sjeldent jeg spiser, så har jeg så mye luft i magen hver dag! Det er jo skikkelig vondt til tider, for ikke alltid man får det ut! Frustrerende! Noen som veit om noe som kan hjelpe?? Er i uke 34+3..

Setter stoor pris på svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd det man gir til småbarn? -nå husker jeg ikke hva det middelet heter i farta, men man kan prøve å gi det hvis de har kolikk..? Jeg hadde samme problemet for en mnd siden (jordmor kjente ikke kanten på livmora på grunn av at jeg var så oppblåst, så ut som om jeg var fødeklar jeg..) og fikk beskjed om å kutte kaffen, det hjalp meg, men hvis ikke forandring av maten hjelper må du vel kunne bruke et eller annet middel som hjelper lufta ut?

Noen blir bra av Lactulose også.

PS: Jeg måtte holde meg unna kaffe og "prompemat" i ca en uke før det fikk noen effekt, kanskje du gir deg for fort?..

Skrevet

....Minifom dråper???

.!!!!veldig luftplaget jeg og - og det er en GRUSOM lukt!!!

....håper på fler tips her. Har prøvd Lactulose - ble værre av det . Individuelle ting dette, kanskje???

...venter SPENT på flere tips!!!!!

Skrevet

Hei

Spiser du mye tyggis? Pastiller ?

Jeg har slitt med luft i magen i laaaang tid og prøvd alt. Gått på dietter, spist hver 3-4 time. Tatt masse prøver for jeg trodde jeg ikke tålte melk eller hvetemel. Kuttet ut kaffe, te og brus. Men ingenting hjalp, og ingenting slo ut på blodprøvene heller.

Oppsøkte til slutt kiropraktor, da min far hadde fått hjelpe til "luft"plagene sine for mange år tilbake. Følte meg litt dum da jeg kom til kiropraktoren pga luftsmerter. Det første han spurte meg om var om jeg tygde mye tyggis. Ja det gjorde jeg. Fra 2 stk til en hel pakke ekstra om dagen.

Der har vi problemet sa han... Etter å ha sluttet med tyggis og pastiller har jeg nesten sluttet og prompe. Har ikke lenger noe luftsmerter og føler meg veldig bra.

Mange av mine venninder har klaget over samme problemer og jeg har bedt de kutte ut å tygge. Bare etter noen dager merker de forskjell.

Mye av det vi putter i oss inneholder stoffer som tarmen ikke tar opp.Derfor dannes det luft i tarmen.

Fortsett og spis sunt og masse fiberrik mat. Og til slutt ikke glem å drikk MASSE vann!!!

Lykke til

Camilla

Skrevet

Støtter meg tilovernevnte råd. Har selv hatt en nesten søvnløs natt med ekstreme luftsmerter. Ikke rart de små skriker når de har kolikk, det kan være utrolig vondt!

For egen del ble det for mye kaffe og løk i går tror jeg.....

Det er ikke noe alternativ for meg å spise fem om dagen iallefall, frukt gir meg også enormt med gass ;) Bananer er det eneste som funker.

Ellers så begynner det vel nå å bli litt trangt om plassen at en burde spise mindre måltider enn før.Ikke lett det heller når en alltid er så sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...