Gå til innhold

telefonselgere "tilfeldigvis" nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen fler som "plutselig" har fått telefon fra forening for krybbedød nå? Har aldri blitt oppringt av telefonselgere før, men tilfeldigvis ringte de forrige uke og jeg klarte jo selvfølgelig ikke si nei til å betale. Sa som var at jeg var gravid og at de "tok meg" på et svakt tidspunkt. Og akkurat nå ringte samboeren min og sa at han hadde blitt oppringt av det samme! Syns det er litt for tilfeldig i og med at vi aldri har fått slike telefoner til mobilen før og nå når vi skal ha barn så kommer det.. Har de tilgang på noen registre der det står hvem som venter barn?

Uff litt ekkelt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får lister hvis man melder seg inn i libero klubben o.l hvor man fpr reklame pakker på nett, ikke tilfeldig, de har ihvertfall ikke ringt meg før jeg ble gravid. Utrolig frekt! De nekter hvis man spør, men det er helt sikkert...

Skrevet

Hei,

Eg og har fått telefon fra forening for krybbedød, og eg blei ganske forbanna. Eg takket nei og prøvde å legge på men det var ingen lett sak for det var en skikkelig innpåslitende selger. Til slutt bare la eg på....

Eg har aldri fått telefon fra dei før no når eg var 3 mnd på vei. Skikkelig frekt å ringe oss gravide. Aner ikkje kor dei har fått mitt navn fra. Har ikkje meldt meg inn i noen klubb annet enn barnimagen-sidene.

Skrevet

Her også. Jeg sa med et smil at jeg ville sette pris på om de strøk meg fra listene deres. Det er så utrolig frekt det greiene der!!!

Skrevet

Jeg har fått telefon fra "krybbedød-folka" før, og støttet dem et par ganger. Litt fordi jeg ikek klarer å si nei, og litt fordi jeg synes jo det er en bra ting å støtte. Har en følelse av at de ringer til den gruppen som er i en alder hvor det er naturlig at man får barn snart... Ble oppringt av dem for et par dager siden, og da sa jeg nei takk. Blir litt smålei av at de ringer HELE tida også, bare fordi jeg har støttet dem tidligere....

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke fått dnne telefonen enda, men vet at det er et problem. Det har til og med vært på tv for en liten stund siden.

Bare som et tips fra en tidligere telefonselger (som ikke holdt ut lenge), så gå inn på BRØNNØYSUNDSREGISTRENE hvor du kan reservere deg mot telefonsalg (og adressert reklame i posten). Telefonsalgfirmaene SKAL oppdatere seg hver måned (eller var det hver 3. måned..?). Da kan du ihvertfall si det til den som ringer deg før de får startet hele salgssamtalen, for da skal de egentlig avbryte og beklage at de har ringt deg. Husk også å si at de må stryke deg fra deres liste!! Da er du helt sikker på at du ikke blir oppringt av de igjen! Og hvis de sier at de ikke har mulighet til det, så er det bullshit! De er pålagt å ha en funksjon til å gjøre dette, ellers ber du å snakke med en salgsleder som kan med det!!

Skrevet

Jeg fikk en telefon et par dager etter jeg hadde hatt MA og ble så sinna at jeg sa hva som hadde skjedd og slengde på luren. De har hverken ringt før eller etter det. Men jeg er ju aldri hjemme da.

Men det er helt klart at de får lister fra forskjellige klubber, libero osv. Kan tenke meg at til og med bim selger lister(om vi er registrert med adresse her, husker ikke???)

Skrevet

De har ikke ringt meg ennå, men jeg er ganske sikker på at de kommer til å ringe etterhvert som terminen nærmer seg. Er ikke i tvil om at de bevisst ringer gravide og nybakte foreldre!

Jeg kommer ikke til å støtte dem. De gjør mye bra, men måten de går frem på angående telefonsalg synes jeg er helt kvalmende! Og enda mer idiotisk blir det når de står og nekter, og mener det bare er noe galt med hukommelsen til de som blir oppringt!

Skrevet

ja det er en bra sak men fy søren så ekkelt det var da de ringte meg også. Klarte ikke legge på jeg... Hun som ringte spilte sånn på følelser og sa bla bla, du er et godt menneske... bla bla som støtter denne saken... osv. Følte nesten det var som en forsikring mot at det skulle skje oss liksom. Skal prøve legge på neste gang det skjer men er så følsom nå og syns synd på de som mister... Kjenner en.

Ha det godt alle sammen! Vi er ihvertfall heldige som har en (eller to?) små i magen!

Skrevet

Vi va ikke me i nånn klubb da dæm bynnte å ring oss!Det va kun på lægekontore å sykehuse at vi va oppført....

Dæm har ring to ganga t samboern min-å to ganga t mæ...

Syns det e utruli frækt!!!Dæm har aldri ringt oss tiliar,når vi ikke va gravid-mærkeli at dæm plutseli bynn å ring oss bægge nu!!

Blei drit forbanna,ba dæm å stryk oss av listan dæmmes-å slængte på.

Dæm gjør nåkk helt sikkert en fantastisk jobb,-men akkorat nu så træng ikke vi å tænke på det,har nåkk bekymringa som det e.

Skrevet

Ei bekjent av meg fortalte om at hennes vennine var blitt oppringt av dem rett etter at hun hadde fått ungen sin. Hun var alenemor og blakk som ei kirkerotte, og takket nei fordi hun rett og slett ikke hadde råd til å støtte dem. Logisk nok prioriterte hun bleier til ungen sin. Da hun sa dette, svarte telefonselgeren med at at hun skulle være veldig klar over at krybbedød kunne ramme hennes nyfødte barn. Som en slags trussel. hallo! Fuck dem altså! Det er drøyt å si sånt, eller hva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...